Haukivuoren alueseurakunta

Haukivuori on Mikkelin pohjoisin alue, jolla on takanaan pitkä itsenäisen kunnan ja seurakunnan aika. Pelkistetty kotikirkkomme on upealla paikalla ja muistuttaa konkreettisesti sodanjälkeisestä jälleenrakennusavusta, jota olemme saaneet kokea. Haukivuorelaiset tunnetaan vieraanvaraisuudestaan myös muualta tulleita kohtaan.

Jumalanpalveluksia pidämme kirkossa tai Asemankylän srk-talolla sunnuntaisin klo 10, ja kuukauden ensimmäinen sunnuntai klo 17. Kirkossa saa hiljentyä, laulaa, rukoilla sekä etsiä yhteyttä Jumalaan ja toisiin seurakuntalaisiin. Turha jäykkyys saa jäädä kotiin. Messu on Jumalan lasten iloinen tapaaminen, jota nykyaikainen, avara ja hyvin varusteltu kirkkomme tukee mainiosti.

Alueseurakunnan viikko ottaa hyvin huomioon kaiken ikäiset. Laulamisesta pitävälle seurakunnan musiikkiryhmät ovat oikea paikka. Vai kiinnostaisiko ehkä Israelilainen tanssi? Pöytä on katettu -tilaisuuksissa ei tarvitse syödä yksin.

Kauniin Kyyveden rannoilta löytyy seudun ihmisille ja vapaa-ajan asukkaille hengellinen yhteisö, jonka elämästä ja toiminnasta ei kannata jäädä pois.

Markku Liukkonen, aluekappalainen

Seurakuntapalvelut

Virastoasiointi hoidetaan Mikkelin seurakuntapalveluissa (entinen kirkkoherranvirasto), Savilahdenkatu 20.

Yhteydenotot seurakunnan vaihteeseen p. 0400 143 300 tai seurakuntapalvelut.mikkeli@evl.fi

Haukivuoren alueseurakunta Facebookissa

Haukivuoren kirkko talvella ilmasta kuvattuna.