Pekka Siikavirran läksiäiskonsertissa lämmin tunnelma

Haukivuoren kanttori Pekka Siikavirta järjesti eläkkeelle lähtönsä kunniaksi lämminehenkisen konsertin. Sulle kiitos soi -illassa oli noin 120 kävijää saattamassa Siikavirtaa uusiin haasteisiin.
Kanttori Pekka Siikavirta johtamassa kuoroa.

Pekka Siikavirta kertoi konsertti-illan jälkeen olleensa kiitollinen, yllättynyt ja iloinen tilaisuuden suuresta osanottajamäärästä; olihan hän juhlinut eläkkeelle siirtymistään jo kahteen otteeseen Haukivuoren seurakuntatalolla.

- Ihmisten lämmin vastaanotto sai Tuulan ja minut ylittämään itsemme, iloitsi puolisonsa kanssa esiintynyt Siikavirta.

Konsertissa kuultiin Siikavirtojen lauluesitysten lisäksi alueseurakunnan kuorojen musiikkitervehdykset. Haukivuorta on siunattu monipuolisella musiikkielämällä, sillä kolme kuoroa - kirkkokuoro, Päivälaulajat ja Veteraanilaulajat- harjoittelee ja esiintyy siellä säännöllisesti.

Uruissa taituroi puolestaan virtuoosimainen Keijo Vättö, jonka sormissa yksinkertaiset ja tututkin klassikot saivat uuden soinnin.

- Esimerkiksi "Oi, katsohan lintua oksalla puun" -laulussa oikein kuulin lintujen viserryksen, iloitsi Siikavirta taitavasta säestäjästään.

Nyt on aika kiitoksen, sitten levon ja uusien haasteiden. Kiitos, Pekka, panoksestasi Haukivuoren musiikkityön rakentajana ja monipuolistajana ja siunausta uuteen!

Kuva: Matti Aalto

Enemmän kuvia konsertti-illasta löydät seuraavasta linkistä: https://www.facebook.com/mikkelintuomiokirkkoseurakunta/.

2017-07-03 13:31:45.0