Kastepuuhun tulee lehti jokaiselle kastetulle

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan ensimmäinen kastepuu otetaan käyttöön Ristiinassa helatorstaina.
Kasteessa lapsi saa nimen, ja nyt myös oman lehden kastepuuhun.

Helatorstain perhekirkossa Ristiinassa paljastetaan ja otetaan käyttöön tuomiokirkkoseurakunnan ensimmäinen kastepuu. Kastepuun on suunnitellut ja tehnyt Veli-Ville Verneslahti.

Kastepuuhun ripustetaan elämänlehti jokaiselle seurakunnassa vuoden sisällä kastetulle. Nimilehteen kirjoitetaan kastetun nimi ja kastepäivä.

Kastetun lapsen perhe kutsutaan kiinnittämään vauvan kastelehden puuhun kastetta seuraavana pyhänä, kun kastetun nimi ilmoitetaan kirkossa. Samalla rukoillaan perheen puolesta. Nimilehden voi kiinnittää myös lapsen läheinen ihminen.

Myös aikuisena kastetut saavat nimensä kastepuuhun, ja he voivat halutessaan itse ripustaa lehden jumalanpalveluksen aikana.

Kerran vuodessa kastepuu tyhjennetään, jolloin jokainen vuoden aikana kastettu saa lehden omakseen.

Muissa alueseurakunnissa kastepuut otetaan käyttöön syksyllä.

Perhekirkko Ristiinan kirkossa helatorstaina 10.5. klo 10 – tervetuloa mukaan!

2018-05-08 17:14:00.0