Päättäjät kutsuttu katsomaan hoiva-alan dokumenttia Yhteisvastuuiltapäivään

Toyota ja toppatakki -dokumenttifilmi nähdään 18. maaliskuuta klo 15 Mikkelin seurakuntakeskuksessa osana Yhteisvastuukeräystä.

Liisa Heikkinen veneessä sininen sadetakki päällä kalassa.

Dokumentin päähenkilö on hoiva-alan yrittäjä Liisa Heikkinen.

Näytökseen on kutsuttu ja haastettu mukaan Mikkelin kaupunginvaltuutetut, Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan kirkkovaltuutetut ja Aluehallintoviraston väki. Dokumenttia ovat tervetulleita katsomaan kaikki halukkaat. Näytökseen on vapaa pääsy.

Kirkkovaltuuston puheenjohtaja Petri Pekonen pitää filmin perään puheenvuoron.

Dokumentti kertoo hoivayrittäjä Liisa Heikkisen ja hänen asiakkaiden tarinaa ajassa, jossa hoivasta on tehty bisnestä. Heikkinen on kulkenut vastavirtaan jo vuosikymmeniä investoiden ja kehittäen omaa yritystään, joka toimii Pieksämäen lisäksi myös Kuopiossa. Hänenkin ympärillään on viime vuodet parveillut hoivayrityksen ostamisesta kiinnostuneita tahoja.

Toyota ja toppatakki -dokumenttifilmi (64 min, 2019) antaa Liisa Heikkiselle, hänen työntekijöilleen ja asiakkailleen tilaa kuvata meneillä olevaa murrosta omasta näkökulmastaan. Filmin teemoja ovat keskittämiskehityksen lisäksi ihmisen itsemääräämisoikeus ja yhteisöllisyyden merkitys.

Filmin käsikirjoitti ja ohjasi Päivi Kapiainen-Heiskanen ja kuvasi ja leikkasi Harri Räisä. Filmin tekstittää englanniksi Pekka de Groot.

Toyota ja toppatakki -dokumenttifilmin päähenkilö yrittäjä Liisa Heikkinen oli Yle Radio Suomen Sunnuntaivieraana 3. maaliskuuta. Tallenteen voi kuunnella Yle Areenasta (https://areena.yle.fi/1-50038555 )

Maaliskuun 18. päivän näytös on samalla Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan Yhteisvastuukeräystapahtuma ja paikan päällä toteutetaan lipaskeräys. Yhteisvastuukeräys 2019 tukee lasten ja nuorten koulutusta Mikkelissä, Suomessa ja ulkomailla.

***

Lisätietoja antavat diakonissa Hannele Häkkinen p. 0400 143 253 ja tiedottaja Mervi Sensio p. 0400 143 278.

2019-03-08 12:14:00.0