Seurakunnan päiväkerhoon haku on nyt

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan syksyn päiväkerhoihin haku on menossa parasta aikaa. Haku päättyy 30. huhtikuuta.
tyttö hymyilee ulkona kiipeilytelineellä

Seurakunnan päiväkerhot ovat kirkon toimintaa 3–5 -vuotiaiden lapsille.

- Päiväkerhossa vaalitaan lapsen kokonaisvaltaista kasvua. Ohjaajina ovat kirkon varhaiskasvatuksen koulutetut lastenohjaajat, alan ammattilaiset, painottaa vastaava lastenohjaaja Minna Toivonen.

Syksyn päiväkerhoihin haku päättyy 30. huhtikuuta. Myös jo nyt mukana toiminnassa oleville lapsille tulee hakea paikka uudelle kaudelle. Päiväkerhopaikka vahvistetaan elokuussa ja kerhot alkavat viikolla 34.

- Seurakunnan päiväkerhoon otetaan lapsia, jotka ovat täyttäneet kolme 18. elokuuta 2019 mennessä. Nuoremmat lapset pääsevät mukaan kesken kautta täytettyään kolme vuotta, mikäli paikkoja on vapaana halutussa kerhopaikassa, Toivonen kertoo.

Seurakunnan päiväkerhot kokoontuvat kaksi kertaa viikossa 2½ tai 3 tuntia kerrallaan.

- Lapsen voi hakea vain yhteen kerhoon ja ilmoittaa samalla, mikä on vaihtoehtoinen kerhopaikka, jos ensimmäiseen paikkaan ei mahdu.

Maksuton kirkkoon kuuluville lapsille

Päiväkerho on ilmainen evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluville lapsille. Muille lapsille maksu on 40 euroa kuukaudessa.

Aamupäivisin päiväkerhot kokoontuvat Anttolassa, Haukivuorella, Kiiskinmäellä, Launialassa, Lähemäellä, Rouhialassa ja Tupalassa. Ristiinassa päiväkerho kokoontuu sekä aamupäivällä ja iltapäivällä.

Lisäksi seurakunta järjestää teemakerhoja. Niitä ovat iltapäivisin kokoontuvat Kiiskimäen liikuntapäiväkerho, Seurakuntakeskuksen Kuuttituvan Luovan ilmaisun päiväkerho ja Launialan Metsäpäiväkerho sekä aamupäivisin kokoontuvat Otavan Metsäpäiväkerho ja Rantakylän Liikuntapäiväkerho.

- Leikkiminen, liikkuminen, käsillä tekeminen, taide ja ilmaisu eri muodoissaan ovat päiväkerhon arkea. Myös hiljentyminen, käsien ristiminen rukoukseen ja yhteinen laulu kuuluvat päiväkerhojen rutiineihin.

****

Haku päiväkerhoihin tehdään seurakunnan nettisivujen kautta 30.4.2019 mennessä: Klikkaa tästä lomakkeeseen.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kyselyihin vastaa vastaava lastenohjaaja, minna.toivonen@evl.fi, 0400 143 242

2019-04-08 13:29:00.0