Seurakunta vie vanhukset kesäsaunaan

Vanhusten saunapäivä on tarkoitettu vanhuksille, jotka nauttisivat ja haluaisivat päästä kesäsaunaan, mutta joilla ei ole mahdollisuutta siihen syystä tai toisesta.
maisema rauhalliselle järvelle, etualalla näkyy terassin kaiteita ja katon reunaa

Vanhusten saunapäivä järjestetään Susiniemen rantasaunalla Puulaveden rannalla, noin 20 kilometrin päässä Mikkelin keskustasta.

Diakonissa Reetta Sirkiä kertoo, että tämä on uusi juttu Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyössä.

- Päivän pääsisältö on saunominen, Sirkiä sanoo.

- Saunapäivään pitää ilmoittautua etukäteen ja tarvittaessa seurakunta järjestää kuljetukset.

Saunapäivä järjestetään Susiniemen rantasaunalla keskiviikkona 14. elokuuta klo 9.30 - 15. Aamuhartauden ja tutustumisen jälkeen alkaa saunominen.

Saunassa on avustajana pesijä ja pukuhuoneessa vapaaehtoiset auttavat riisumisessa ja pukemisessa.

- Hiuksetkin kuivataan ja kammataan ja yksi vapaaehtoinen leikkaa varpaankynnet, jos sellaista apua tarvitaan, Sirkiä kertoo.

Lounaan jälkeen vietetään hetki kuistilla ja lauletaan yhteislauluja, joita säestää kanttori. Lounaan jälkeen tarvittaessa saunominen jatkuu ja vielä ennen kotiin lähtöä nautitaan kahvit ja letut.

- Paluukyyti lähtee klo 15. Seurakunta järjestää kuljetuksen, jos osallistujalla ei esimerkiksi ole kuljetustukea, diakonissa Tarja Nousiainen vielä painottaa.

Päivän hinta on 13 euroa.

*****

Tiedustelut ja Ilmoittautuminen 30.7. mennessä:

- Reetta Sirkiä p. 0400 143452, Tarja Nousiainen p. 0400 143257

- Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakonia päivystää ma, ti, pe klo 9-11 p. 0400 143 250

2019-07-25 15:46:00.0