Lapset hoitoon ja puoliso kainaloon!

Seurakunta tarjoaa mahdollisuuden viettää parisuhdeaikaa noin kerran kuukaudessa niin keskustassa kuin alueseurakunnissakin.
Ilta teille kahdelle hannan kuva_M.jpg

Hei vanhempi! Kiinnostaisiko lapsivapaa parituntinen? Seurakunta tarjoaa  mahdollisuuden viettää parisuhdeaikaa noin kerran kuukaudessa niin keskustassa kuin alueseurakunnissakin. Teillä vanhemmilla on mahdollisuus käydä yhdessä harrastamassa, iltakävelyllä tai vain nauttia toistenne seurasta samalla kun lapset ovat hoidossa.

Miksi seurakunta tarjoaa tällaista? - Haluamme tukea perheitä ja pariskuntia antamalla mahdollisuuden viettää aikaa yhdessä arjen keskellä. Varsinkin, kun kaikilla ei ole isovanhempia tai muuta tukiverkostoa lähellä, kertoo seurakunnan vastaava lastenohjaaja Minna Toivonen.

Toivonen kertoo, että idea avun tarjoamiseen tuli seurakunnan avioparityöhön osallistuneilta pariskunnilta. Ilta teille -kahdelle tapahtumat ovat uusi kokeilu seurakunnan kasvatuksessa. Lapset ilmoitetaan hoitoon tapahtumailmoittautumisen yhteydessä.

Mitä lapset sitten touhuavat, kun vanhemmat ovat keskenään? - Lapset saavat touhuta monenlaista oman ikänsä mukaan. Voi leikkiä vapaasti, pelata lautapelejä tai vaikka askarrella. Hoitoon ovat tervetulleita kaikki lapset 1 vuotta täyttäneistä alakouluikäisiin, kertoo Toivonen.

Lastenhoito 1 v. täyttäneille järjestetään Mikkelin srk-keskuksella sekä alueseurakunnissa. Hoitoa tarjotaan klo 17.30-19.30 välisenä aikana. Ilmoittautuminen alkaa viikkoa ennen tapahtumaa seurakunnan kotisivulla mikkelintuomiokirkkoseurakunta.fi. Ilmoittautumislinkki aukeaa tapahtumaa edeltävänä torstaina klo 8 ja ilmoittautumisaikaa on seuraavan viikon tiistaihin saakka.

Mikkelin seurakuntakeskuksen Kuuttitupa, Savilahdenkatu 20. Kevät 2020: To 16.1., 20.2., 19.3., 16.4. ja 14.5. klo 17.30-19.30

Otavan seurakuntatalo, to 23.4.

Anttolan seurakuntatalo, to 7.5.

Ristiinan seurakuntakeskus to 12.3.

Haukivuoren seurakuntatalo to 23.4.

Suomenniemen seurakuntakoti to 23.4.

Lisätietoja Minna Toivoselta 0400 143 242, minna.toivonen@evl.fi

2019-08-08 10:29:00.0