Yhteisvastuukeräys tuotti Mikkelissä reilut 32 000 euroa

Yhteisvastuukeräyksen tulos oli tänä vuonna 32 472,14 euroa.

Yhteisvastuulipaskerääjä

Kuva: Katja Tahja

Tulos on hieman pienempi (35 773,08, v.2018) kuin viime vuonna.

- Merkille pantavaa oli, että lahjoitukset valtakunnallisille tileille kasvoivat kaksinkertaisiksi. Yritysten haastaminen mukaan keräykseen tuotti siis tulosta! Lipas- ja listakeräyksessä ei ihan ylletty viime vuotiseen tuottoon. Tulos on kuitenkin hyvä ja sillä saadaan toivottavasti paljon aikaan lasten ja nuorten koulunkäynnin turvaamiseksi Suomessa ja ulkomailla, kertoo Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakonissa Hannele Salo.

Tuotosta jää 20 % käytettäväksi oman seurakunnan alueella keräyskohteen mukaisesti. Mikkelissä tuetaan vähävaraisia toisen asteen opiskelijoita oppikirjojen ja opiskeluvälineiden hankinnassa 6 494,43 eurolla.

Salon mukaan apu on löytänyt jo perille. -Tälläkin hetkellä useat perheet ovat saaneet apua nuoren aloittaessa opiskelun Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan alueella.

Tiukassa elämäntilanteessa olevat perheet voivat yhä ottaa yhteyttä Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöhön: p. 0400 143 419, johtava diakoniatyöntekijä Anne Pöyry.

Ensi vuonna yhteisvastuukeräyksen teemana on vanhemmuuden tukeminen. Keräyksen yhteistyökumppaneina tulevat olemaan Pelastakaa Lapset ry ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto.

Tue Aug 20 08:18:00 EEST 2019