Lapset ja lapsiperheet

Olet perheesi kanssa tervetullut mukaan toimintaamme!

Kaikki perheille järjestettävä toimintamme on tarkoitettu kaikille mikkeliläisille lapsiperheille. Emme kysy kirkon jäsenyyttä.

Kaksi kertaa viikossa kokoontuvien päiväkerhoryhmien ja kerran viikossa kokoontuvan Taaperopäiväkerhon lisäksi joka viikko kokoontuu suuri joukko vanhempia ja lapsia eri puolilla kaupunkia viettämään toisten perheiden kanssa aikaa monenlaisten toimintojen parissa.

Leikkivä aamu- avoin perhekerho ja Leikkivä ilta- avoin perhekerho on avointa varhaiskasvatustoimintaa, jossa on pieni tarjoilumaksu, muutoin toiminta on maksutonta.  Leikkivässä aamussa aikuiset saavat jutteluseuraa toisista aikuisista ja lapset leikkiseuraa. Mukaan voi tulla milloin vain eikä ennakkoilmoittautumista tarvita, mutta edellytämme taustatietolomakkeen täyttämisen.

Taideleikkiä vauvalle, taaperolle ja vanhemmalle. Taideleikissä lapset tekevät taidetta turvallisten elintarvikkeiden ja värien kanssa. Vanhempi on mukana ja ryhmiin voidaan ottaaa ennakkoilmoittautumisten kautta rajattu määrä. Taideleikissä on kausimaksu.

Ekavauvaryhmiä kokoontuu kaksi syyskaudella ja kaksi kevätkaudella, joihin on ennakkoilmoittautuminen. Ekavauvaryhmään ovat tervetulleita kaikki mikkeliläiset ensimmäisen lapsen saaneet vauvansa kanssa. Ekavauvaryhmässä saat vertaistukea toisilta samassa elämän tilanteessa olevilta. Ekavauvaryhmissä vierailee myös kohderyhmälle sopivia asiantuntijoita. Ekavauvaryhmiä ohjaavat lastenohjaajat. Ekavauvaryhmät ovat maksuttomia.

Muskareita järjestetään vauvoille, taaperoille, leikki-ikäisille ja perheille. Muskareihin on ennakkoilmoittautuminen. Muskareiden kesto on 30-45 min. Muskarin kesto on 1½- 2 tuntia. Anttolan, Otavan ja Suomenniemen muskari sisältää myös mahdollisuuden lapsilla toisten lasten kanssa leikkimiseen ja aikuisten jutteluseuraan. Muskarit ovat maksuttomia.

LapsiArkki on tarkoitettu yksinhuoltajien lapsille tai perheelle, jonka toinen huoltaja on esimerkiksi reissutöissä. LapsiArkki on maksutonta ja sinne on ennakkoilmoittautuminen. LapsiArkkiin voi tuoda lapsen hoitoon pariksi tunnksi, jotta vanhemmalla on hetki aikaa omille harrastuksille tai muuten vain tarvitsee omaa aikaa.

PikkuHelppi palvelussa lapsen voi tuoda leikkipuistoon tai seurakuntamme kerhotiloihin lastenohjaajan kanssa leikkimään. Sillä aikaa voi hoitaa omia asioita tai ottaa pieni aika itselle hengähtää lapsiperhearjesta. Lastenohjaajan kanssa voi myös jutella ja saada häneltä tietoa lapsiperheiden palveluista. Palvelu on käytettävissä 3 krt kaudessa 2-3 tuntia kerrallaan. Palvelu on maksuton.

Ilta teille kahdelle on toimintaa, jossa tarjoamme kerran kuukaudessa Mikkelin seurakuntakeskuksessa maksutonta lastenhoitoa, jotta pariskunnilla on mahdollisuus viettää parituntinen lapsivapaasti ihan kahdestaan.  Lastenhoitoon alkaa ennakkoilmoittautuminen viikkoa ennen ja päättyy kahta päivää ennen tapahtumaa.

Hetki aikaa on toimintaa, jossa tarjoamme kerran kaudessa Haukivuorella, Otavassa, Rantakylässä ja Ristiinassa maksutonta lastenhoitoa, jotta vanhemmalla tai vanhemmilla on hetki aikaa joko itselleen tai toisilleen lapsivapaasti.  Lastenhoitoon alkaa ennakkoilmoittautuminen viikkoa ennen ja päättyy kahta päivää ennen tapahtumaa. Tämä toiminta on tauolla kevään 2024.

Järjestämme perheretkiä, perheleirin, vietämme syntymäpäiviä, juhlimme kirkkovuoden juhlia ja vietämme perhemessua. Teemme tiivistä yhteistyötä kaupungin varhaiskasvatuksen kanssa. On monenlaisia mahdollisuuksia osallistua yhteiseen toimintaan.

Tervetuloa mukaan!

Varhaiskasvatuksen työntekijöiden yhteystiedotLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Perheitä onkimassa laiturilla

Löydät meidät myös instagramista: mikkelintmksrklapset