Vaalilautakunta aloitti toimintansa

Kirkkovaltuusto asetti toukokuun kokouksessaan vaalilautakunnan vuoden 2022 seurakuntavaalien järjestämistä varten. Vaalilautakuntaan kuuluu kymmenen varsinaista jäsentä ja saman verran varajäseniä.

Vihreitä omenia puussa kasvamassa.

Kuva Olavi Kietäväinen. Puumalan seurakuntalaiset äänestävät tänä vuonna seurakuntavaaleissa yhdessä Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan kanssa. Puumalasta tulee ensi vuoden alusta uusi alueseurakunta Mikkelin tuomiokirkkoseurakuntaan.

Vaalilautakunnan varsinaiset jäsenet: Marja Kauppi, Keskustan SKV, Jari Sihvonen, Keskustan SKV, Helena Kauppinen, Keskustan SKV, Juha Kontinen, KKA, Maija Toivonen, KKA, Tuija Korhonen, Pekka Haatainen, KKK, Jaakko Mattila, TTT, Nalle Velling, Syntiveljet, Kati Martikainen, Puumalan seurakunta.

Varajäsenet kutsumisjärjestyksessä: Anja Heikkilä, Keskustan SKV, Marjukka Tikka, KKA, Anita Mattila, TTT, Antti Kasanen, Puumalan seurakunta, Ritva Kekkonen, Keskustan SKV, Heikki Väätäinen, KKA, Antero Valkonen, Keskustan SKV, Juhani Oksman, KKA, Aarno Allén, Timo Liukkonen.

Vaalilautakunnan puheenjohtajaksi valittiin Helena Kauppinen. Vaalien viestintäkoordinaattoriksi nimitettiin seurakunnan tiedottaja.

Vaalilautakunnan ensimmäinen kokous pidettiin toukokuun lopussa. Käsiteltävinä asioina olivat muun muassa ennakkoäänestyspaikkojen ja äänestysauton reitin suunnitteleminen.

Valtuustoryhmien nimet ja nimilyhenteet:

• Mikkelin Keskustan seurakuntaväki, Keskustan SKV
  • Kirkko keskelle ihmisen arkea, KKA
  • Koko Kansan Kirkko, KKK
  • Toinen toistaan tarvitsee, TTT
  • Vanhat syntiveljet, Syntiveljet
  • Puumalan seurakunta

Huom! Uuden valtuustoryhmän pääsee rekisteröimään jo kymmenellä kannattajajäsenellä. Kysy lisäinfoa uuden valtuustoryhmän rekisteröinnistä kirkkoherranvirastosta!

2022-08-11 11:05:34.0