Joulun Rauhaa -konsertissa jaetaan ja koetaan hyvää mieltä

Konsertit kuullaan tänä vuonna Mikkelin Pitäjänkirkossa, Ristiinan kirkossa sekä Puumalan kirkossa.

joulun rauhaa konsertti 2018_kuvaaja elina ohlis (1).jpg

Konsertin tunnelmaa edellisvuodelta. Kuva: Elina Ohlis.

Joulun Rauhaa -hyväntekeväisyyskonsertit tuovat ihmisille valoa ja iloa joulukuussa. Jo vuodesta 2017 alkanut perinne jatkuu myös tänä vuonna. Konsertit järjestetään maanantaina 5. joulukuuta Mikkelin Pitäjänkirkossa, keskiviikkona 7. joulukuuta Ristiinan kirkossa ja sunnuntaina 11. joulukuuta Puumalan kirkossa. Esitykset alkavat kello 18.

- Konserteissa kuullaan tutusti toimiva sekoitus uutta ja vanhaa. Perinteisistä klassikoista uudet sovitukset ovat saaneet muun muassa Varpunen jouluaamuna sekä Konsta Jylhän joululaulu. Uusista vedoista nostaisin esiin koskettavan kappaleen Mary did you know, paljastaa konsertin rumpali Niko Takala.

- Kirkoissa on upeat puitteet ja akustiikka. Kun musiikilliseen kokonaisuuteen lisää laadukkaan äänentoiston ja valot, on tilaisuus takuuvarmasti ihana elämys, vakuuttaa laulusolisti Elisa de Boer

Konsertti tarjoaa musiikkielämyksen lisäksi mahdollisuuden auttaa. Vapaaehtoiset ohjelmamaksut ohjataan seurakunnan diakoniatyön kautta alueen apua tarvitsevien hyväksi. Viime vuoden tuotto oli vajaat 2 600 euroa, joten vuosien aikana apua on saanut moni tarvitseva.

- Tuntuu kivalta tehdä hyvää ja olemme projektin kautta myös ystävystyneet. Konserttiperinne jatkuu, vaikka asun tällä hetkellä Hollolassa, kertoo basisti Jukka Matilainen.

Edes korona ei ole kaatanut sitkeää muusikkojoukkoa, vaan vuoden 2020 konsertti järjestettiin striimattuna. Tänä vuonna lämminhenkisestä tunnelmasta päästään nauttimaan livenä ja ensi kertaa myös Puumalassa.

- Konsertit kiertävät eri vuosina eri alueilla. Tänä vuonna Lauri Tähkän kappale Tämä maailma tarvitsee rakkautta tuntuu erityisen ajankohtaiselta. Rauhaa ei ole ilman rakkautta, sanoo de Boer.

Joulun rauhaa -konsertissa laulusolisteina toimivat Elisa de Boer, Tuuli Anikari ja Pirkka Ohlis. Bändissä soittavat Takalan ja Matilaisen lisäksi Pirkka Ohlis (koskettimet / taustalaulu), Matti Pasanen (kitara / taustalaulu), Pasi Möller (akustinen kitara, banjo) ja Pia Kontio (viulu).

Joulun rauhaa -hyväntekeväisyyskonsertti Mikkelin Pitäjänkirkossa ma 5.12. klo 18, Ristiinan kirkossa ke 7.12. klo 18 ja Puumalan kirkossa su 11.12. klo 18. Vapaaehtoisen ohjelmamaksun (10 e) tuotot seudun apua tarvitsevien hyväksi seurakunnan diakoniatyön kautta.

2022-12-01 10:18:56.0