Joulun ihme -tapahtumassa koetaan juhla kaikin aistein

Joulun ihme -tapahtuma kutsuu rauhoittumaan ilosanoman äärelle Pitäjänkirkkoon su 18.12. klo 18. Musiikkia ja runoutta yhdistävässä tilaisuudessa pääsee myös itse laulamaan.

Joulun ihme_Tuuli Kuosmanen.jpg

Joulun ihme -esitys yhdistää luovasti perinteitä, liikettä, tarinaa ja musiikkia. Moniammatillinen taustatiimi lupaa koskettavan ja ainutlaatuisen iltahetken seimen äärellä. Kuva: Tuuli Kuosmanen

Pitäjänkirkossa järjestetään sunnuntaina 18. joulukuuta kello 18 erityinen joulutapahtuma. Joulun ihme -tilaisuus kutkuttelee kaikkia aisteja. Illan aikana kuullaan Lea Suopellon runoja, joihin muusikko Heidi Lehtoranta on luonut ja sovittanut taustamusiikin. Musiikista vastaa Pauliina Hintsanen yhdessä jousikvartetti Heleän kanssa. Kvartetissa soittavat Heidi Lehtoranta (viulu), Lahja Pulkkinen (viulu), Sari Nevanko (viulu) sekä Heikki Hotti (sello). Lisäksi tunnelmaa luovat Mikkelin kaupungin 3.-ja 4.-musiikkiluokan oppilaat.

Tanssija Sirppu Särkkä tulkitsee instrumentaaliosuudet kehon kielelle ja esityksen kutoo kokoon ohjaaja Tarja Pyhähuhta. Valo- ja äänisuunnittelusta vastaa Lumio Events Oy.

Myös yleisö saa osallistua esitykseen yhteislauluin. Valitut laulut ovat pääosin perinteisiä, mutta muutamia uudempiakin kappaleita on mukana. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu on kymmenen euroa. Esitys sopii koko perheelle.

Järjestäjät ovat innoissaan erityislaatuisesta kokonaisuudesta. Joulun lapsen seimen äärellä jokaisella on oma paikkansa. Ilosanoma, valo ja toivo kuuluvat kaikille.

- Olemme kaikki jouluihmisiä, joten voimien kokoaminen juuri tähän vuodenaikaan tuntui luontevalta, taustoittaa Hintsanen.

- Joulun sanoma on kaikille tuttu, mutta runojen kautta se yhdistyy vielä tähän päivään, havainnoi Suopelto.

Valmistelutiimi kutsuu mikkeliläisiä kokemaan joulun ihmeen eri taiteenlajien kautta.

- Näistä aineksista ei voi tulla kuin jotain ainutlaatuista ja ihanaa, vakuuttaa Hintsanen.

2022-12-08 10:02:48.0