Haudanhoitosopimuksen tekeminen on nyt ajankohtaista

kurjenpolvi.jpg

Haudanhoitosopimuksia kesälle 2023 tehdään aina 28.4.2023 asti, numerossa 0400 143287 maanantaista torstaihin aamupäivisin tai sähköisesti seurakuntamme verkkosivuilla. Haudanhoitotilauslomakkeelle pääset klikkaamalla tästä.

Puumalan seurakunnan hautausmaille teemme tällä hetkellä vain yhden vuoden hoitosopimuksia, kukkina mukulabegonia tai verenpisara.

Nettisivuiltamme löytyy lisäksi kuvia, lisätietoa hoidoista, sekä hoitohinnasto.

Kesäkukka- ja perennahoitosopimuksen voi tehdä yhden tai viiden vuoden ajaksi. Ekologista, kukatonta hoitoa saa nyt yhden sekä myös viiden vuoden ajaksi.

Kukkahoitoon kuuluu keväällä tapahtuva kukkatilan kunnostustyö, kukkien istutus ja hoito, hauta-alueen hoito, sekä kukkatilan syyskunnostus. Kesäkuun 10 päivän jälkeen alkaa kukkien istutus, perennat voidaan istuttaa jo aikaisemmin.

Hoitosopimus koskee vain seurakunnalta tilattuja kukkia ja siksi omia lisäkukkia ei haudoille voi kasvukauden aikana istuttaa. Kesäkukkahoidossa olevalle haudalle omaiset voivat tuoda kasvukauden jälkeen syksykukkia tai ennen kasvukauden alkua kevätkukkia, jotka sitten poistetaan keväällä hoitotöiden alkaessa.

2023-01-03 14:47:00.0