Kristittyjen ykseyden rukousviikkoa vietetään 18.1. alkaen

Tämän vuoden rukousviikon teemana on Jesajan kirjan mukaan Tehkää hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta. Rukousviikon jokaisena päivänä seurakunnan sometileillä julkaistaan rukouskuva.

1 Ensimmäinen päivä.jpg

Kristittyjen ykseyden ekumeeninen rukousviikko on kahdeksan päivää rukousta ykseyden puolesta vuosittain 18.-25. tammikuuta. Rukousviikko on kansainvälinen rukousliike, joka on laajasti tunnettu meillä ja muualla, sitä vietetäänkin noin 120 maassa.

Kristittyjen ykseyden ekumeenisen rukousviikon kansainvälinen aineisto on vuodelle 2023 valmisteltu Minnesotan kirkkojen neuvostossa Yhdysvalloissa ja teema "Tehkää hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta" tulee Jesajan kirjasta (Jesaja 1:17).

Vuoden 2023 kansallista Kristittyjen ykseyden rukouspäivää vietetään 18.1.2023 ja Rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivää 24.10.2023 ja raamatuntekstit näille päiville on valinnut Suomen Ekumeenisen Neuvoston rukouspäivätyöryhmä. Tasavallan presidentin rukouspäiväjulistus kehottaa:

"Jokaisen ihmisen tulisi saada osakseen hyvää, oikeudenmukaista ja tasa-arvoista kohtelua. Vuoden 2023 rukousviikko muistuttaa meitä arvoista, jotka edistävät yhteisöllisyyttä ja ihmisten hyvinvointia sekä rauhaa. Jokainen ihminen on kallisarvoinen ja ainutlaatuinen luomus. Kun ihmisten välillä vallitsee tasa-arvo, oikeudenmukainen kohtelu ja rauha, se takaa hyvinvoinnin ei vain yhteiskunnalle vaan koko luomakunnalle."

2023-01-17 13:37:44.0