Tutustu Mikkelin seurakuntakeskuksen taideaarteisiin

Yhteiskuntatieteiden maisteri Aarre Kunnas esittelee 13.2. klo 11 Mikkelin seurakuntakeskuksen taideteoksia. Tapahtuma on osa vuoden 2023 Yhteisvastuukeräystä.

Kare_Lampinen_vaaka.jpg

Kare Lampisen Adamses on vuodelta 1988.

Helmikuun 13. päivänä on tarjolla ainutlaatuinen tilaisuus tutustua Mikkelin seurakuntakeskuksen taideaarteisiin. Teoksia esittelee yhteiskuntatieteiden maisteri Aarre Kunnas, joka työskenteli tuomiokirkkoseurakunnassa tiedottajana vuoteen 2014 saakka. Tapahtuma on osa kevään Yhteisvastuukeräystä, jossa kerätään varoja väkivaltaisessa maailmassa elävien lasten ja nuorten tukemiseen.

Arkkitehti Martti Välikangas suunnitteli Mikkelin seurakuntakeskuksen, joka rakennettiin 1950 ja 1964. Laajennus ja peruskorjaus 1990 on mikkeliläisen Yrjö Brotkinin käsialaa. Talo henkii aikansa kaunista funktionalismia.

Seurakuntakeskuksen taide-esineet on hankittu pääosin viimeisen peruskorjauksen yhteydessä. Taidetoimikuntaa johti hammaslääkäri Marjatta Tela. Seiniltä voi ihailla muun muassa Bruno Tuukkasen, Michael Schilkinin, Kuutti Lavosen, Ulla Rantasen, Pauno Pohjolaisen, Mihaly Gubisin, Kari Piipon ja Kare Lampisen töitä.

Taidekierros alkaa maanantaina 13.2. klo 11 Mikkelin seurakuntakeskuksen aulasta, Savilahdenkatu 20. Samalla voi osallistua Yhteisvastuukeräykseen maailman lasten hyväksi.

Wed Feb 01 15:29:36 EET 2023