Vohvelipäivän kahvilassa tietoa vapaaehtoisuudesta

Kansainvälistä vohvelipäivää vietetään useassa Euroopan maassa lauantaina 25. maaliskuuta. Nuorisotyön väki pystyttää päivän kunniaksi vohvelikahvilan seurakuntakeskuksen aulakahvioon kello 12-15. Tarjolla myös tietoa vapaaehtoistehtävistä seurakunnassa!

couple-5963678_1920.png

Vapaaehtoisuus tuo iloa ja merkitystä arkeen. Löydä sinäkin oma tapasi osallistua ja vaikuttaa kotiseurakunnassasi!

Vohveleiden lisäksi päivän aikana saa tietoa vapaaehtoisena toimimisesta seurakunnassa. Aulakahvion edessä esittäytyvät seurakuntanuoret nuorisotyönohjaaja Anssi Tähtisen kanssa. Nuorisotyön vapaaehtoistehtäviä ovat muun muassa isostoiminta sekä kerhonohjaajuus.

Diakonissa Hannele Salo ja diakoni Maria Vasamaa esittelevät puolestaan seurakuntakeskuksen aulassa diakoniatyön vapaaehtoistehtäviä. Näitä ovat muun muassa lähimmäisenä tai ulkoiluystävänä toimiminen sekä yhteisvastuukerääjän tehtävät. Lähetyskasvatussihteeri Marja Holm esittelee kirppari ja kahvila Tukipilarin tehtäviä sekä lähetystyön ajankohtaisia projekteja Tukipilarissa osoitteessa Savilahdenkatu 18.

Tämän lisäksi tuomiokirkossa on mahdollisuus tutustua jumalanpalvelusyhteisöjen ja palveluryhmien tehtäviin kello 12–14. Mahdollisuuksista kertoo pastori Sari Martikainen. Seurakunnan musiikkityötä ja kuorotoimintaa esittelee tämän jälkeen kanttori Päivi Karjalainen kello 14–15.

– Vapaaehtoistoiminta on seurakuntalaisuuden toteuttamista käytännössä. Se on oman tiedon ja taidon jakamista – kaiken toimintamme ydin, kiteyttää Marja Holm ja kannustaa jokaista löytämään itselleen sopivan tavan vaikuttaa kotiseurakunnassa.

Wed Mar 15 13:15:36 EET 2023