Vauvakassilla iloa mikkeliläisperheille

Seurakunnan lastenohjaajat ilahduttavat jo toista vuotta mikkeliläisperheitä pienellä muistamisella. Tänä vuonna vauvakassia jaetaan myös Puumalassa.

Vauvakassit siirtyvät kädestä käteen Mikkelin neuvolan tiloissa.

Vauvakasseja luovuttamassa lastenohjaajat Henna Tapanainen (vas.) ja Eila Närhi. Vastaanottopuolella Eloisan neuvolapalveluiden esimies Noora Valjakka sekä terveydenhoitaja Senja Vauhkonen (oik.).

Ilahduttamisen lisäksi vauvakassin tarkoitus on viedä viestiä seurakunnan toiminnasta, joka onkin Eloisan neuvolapalveluiden esimies Noora Valjakan mukaan ollut kysyttyä.

- Esimerkiksi Ekavauvakerho on herättänyt äideissä kiinnostusta. On tärkeää, että alueella on monenlaista tarjontaa, johon ohjata perheitä, hän toteaa.

- Mikkelin ja Puumalan alueella syntyy vuosittain noin 300-350 lasta. Perheet ovat olleet kiitollisia kaikesta, mitä olemme heille saaneet jakaa. On ollut villasukkia, kirjakasseja ja nyt tämä seurakunnan muistaminen.

Idean vauvakassiin lastenhoitaja Eila Närhi bongasi Tornion seurakunnan somesta. Nyt ompelukone onkin laulanut kiivaasti, kun reilut 300 suloista kassia on valmisteltu vauvaperheisiin.

- Haluamme tavoittaa kaikki perheet, emme vain kirkkoon kuuluvia, kertoo lastenohjaaja Henna Tapanainen.

Kassit jaetaan neuvolan kautta kaikille tämän vuoden vauvaperheille.

2023-04-27 08:30:00.0