Sateenkaarimessu järjestetään tänä vuonna toukokuussa

Mikkelin järjestyksessään toista Sateenkaarimessua vietetään helluntaina Lähemäellä. Messuja on tarkoitus jatkaa kerta vuodessa -tahdilla.

Värikäs sateenvarjo nojaa Pitäjänkirkon ikkunaan

Viime syksyn Sateenkaarimessu keräsi Pitäjänkirkkoon lähes 100 osallistujaa. Kuva: Laura Jouhkimo

Mikkelin järjestyksessään toinen Sateenkaarimessu järjestetään Lähemäen seurakuntatalolla sunnuntaina 28. toukokuuta kello 15. Messussa saarnaa Mape Partanen.

− Vapaaehtoiset ovat vahvasti mukana järjestämässä tilaisuutta, mikä näkyy iloisen rentona tunnelmana. Kirkkosalissa on tilaa jorata ja jammailla pirskahtelevan musiikin tahtiin, kuvailee seurakunnan sateenkaarityöstä vastaava pappi Petteri Kilpeläinen.

Tilaisuuden jälkeen ovilla jaetaan viimesyksyiseen tapaan rohkaisulappuja ja jotain makeaa. Turvallisesta tilasta pyritään myös huolehtimaan.

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta järjesti viime vuonna kaupungin ensimmäisen Sateenkaarimessun, joka keräsi Pitäjänkirkkoon lähes sata osallistujaa. Tulevaisuudessa messuja on tarkoitus järjestää kerran vuodessa.

− Siinä missä ensimmäisen messun tunnelma oli haikea ja koskettava, nyt meno on juhlistavampi ja räväkämpi, ennakoi Kilpeläinen ja toivottaa kirkkokansan tervetulleeksi juuri sellaisena kuin kukin on.

2023-05-10 10:34:25.0