Mikkelin hiippakunnalle huomionosoitus Ukrainasta

Piispa Seppo Häkkinen jakoi Ukrainasta tulleet Mykolajevin kaupunkineuvoston huomionosoitukset eilisessä juhlahetkessä tuomiokapitulissa.

Palkintojen saajat rivissä kunniakirjojen kanssa kapitulin tiloissa.

Huomionosoitukset jakoi piispa Seppo Häkkinen. Vasemmalla Juvan seurakunnan lähetyspappi Mika Malinen sekä lähetyssihteeri Aila Asikainen. Oikealla Mikkelin edustus eli lähetyskasvatussihteeri Marja Holm sekä johtava diakoniatyöntekijä Anne Pöyry.

Mikkelin hiippakunnasta on toimitettu apua Ukrainaan ja Puolaan yhteistyössä Puolan ortodoksisen kirkon ELEOS-avustusjärjestön, pyhän Serafim Sarovilaisen luostarin ja Puolan ukrainalaisten yhdistyksen kanssa. Apu kuljetetaan rintamalle, jossa tarve on suurin.

Eilen tuomiokapitulissa vietettiin juhlahetkeä, jossa jaettiin Mykolajevin kaupunkineuvoston huomionosoitukset.

"Kiitämme teitä monipuolisesta avusta, jota olette säännöllisesti osoittaneet Ukrainan kansalle, ja erityisesti lähellä rintamaa asuville lapsille ja aikuisille. Vain yhdessä voitamme ja takaamme rauhan kansoillemme. Kunnia Ukrainalle! Kunnia ja sydämellinen kiitos Suomelle", kirjoitti Puolan ukrainalaisten Olztynin yhdistyksen puheenjohtaja Stefan Migus kiitoskirjeessään Mikkelin hiippakunnalle.

Piispa Seppo Häkkinen yhtyi kiitoksiin Mikkelin hiippakunnan puolesta: "Kiitän teitä ja organisaatiotanne siitä tuesta ja avusta, jota olette antaneet ukrainalaisille lähimmäisillemme. Näin toimiessanne olette toteuttaneet Herramme ja Vapahtajamme sanoja: Kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

Lämmin kiitos avusta jokaiselle Ukraina-keräykseen osallistuneelle! Jatketaan auttamista ja rukouksia!

Nytkin voit auttaa ukrainalaisia

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta järjestää kevätkeräyksen Ukrainaan. Tällä kertaa Ukrainasta on toivottu säilyviä elintarvikkeita, kuten kuivamuonaa ja säilykkeitä, hygieniatuotteita sekä lasten ja aikuisten vaippoja. Lisäksi tarvetta on makuualustoille ja makuupusseille, vuodevaatteille sekä miesten t-paidoille ja alusvaatteille.

− Vesipula on myös kova sota-alueilla, ja sitä on tarkoitus hankkia lähempää kohdetta lähetyskirppari Tukipilarin tuotoista, kertoo keräystä organisoiva lähetyskasvatussihteeri Marja Holm.

Tavaroita voi toimittaa Kirkonmäen seurakuntatalolle ma-ke 29.–31. toukokuuta kello 10–12 ja kello 15–18 välillä. Haukivuoren seurakuntatalolla tavaroita vastaanotetaan tiistaina 30. toukokuuta kello 15–18 ja keskiviikkona 31. toukokuuta kello 13–15. Anttolan seurakuntatalo on puolestaan avoinna keräystä varten maanantaina 29. toukokuuta kello 13–16, tiistaina 30. toukokuuta kello 16–18 sekä keskiviikkona 31. toukokuuta kello 16–18.

2023-05-17 10:13:48.0