Terveyttä ja hyvinvointia musiikista

Mikkelin Kaupunginorkesterin intendentti Nikke Isomöttönen kertoo KaikkiNaiset-illassa, kuinka kulttuurista nauttimalla voi saada samanlaisia terveysvaikutuksia kuin liikkumalla. Tilaisuus järjestetään torstaina 12. tammikuuta.
musa_M.jpg

Voiko kulttuurista nauttimalla saavuttaa samanlaisia positiivisia terveysvaikutuksia kuin liikunnalla? Kyllä voi! Esimerkiksi kuorolaulajien eliniänodote on tutkitusti muita korkeampi ja musiikin voima on todettu konkreettisesti myös aivoperäisten sairauksien kuntoutuksessa. Kun muut sanat unohtuvat, voivat tutun laulun säkeistöt silti soljua mieleen.

Lisää kulttuurin hyvinvointivaikutuksista voit kuulla Mikkelin seurakuntakeskuksen Savilahtisalissa torstaina 12. tammikuuta kello 17.30. KaikkiNaiset -iltaa alustamassa on Mikkelin Kaupunginorkesterin intendentti Nikke Isomöttönen.

– Kerron toki myös orkesterin kuulumiset ja kevään ohjelman. Konsertteihin osallistuminen on yksi tapa saada elämäänsä mielekkäitä sisältöjä, Isomöttönen vinkkaa.

KaikkiNaiset on nimensä mukaisesti kaikille naisille suunnattu ilta, jossa voi kahvitella, keskustella ja kuunnella kiinnostavia alustuksia. Tapahtumia järjestetään noin kerran kuussa. Päivämäärät ja ajankohdat vaihtelevat, jotta mahdollisimman moni pääsisi mukaan.

Seuraava KaikkiNaiset-tilaisuus järjestetään Mikkelin seurakuntakeskuksen Savilahtisalissa maanantaina 13. helmikuuta kello 17.30, jolloin vieraana on Itä-Savon päätoimittaja Tiina Ojutkangas. Maaliskuun 13. päivä ääneen pääsee Etelä-Savon Käräjäoikeuden laamanni Maria Virtanen ja 19. huhtikuuta Seija Kuikka kertoo kirkolliskokouksesta ja kokemuksistaan ensimmäisenä varapuheenjohtajana.

Wed Jan 04 13:59:00 EET 2017