EIKÄ! ENKÄ! EIIII!

Vastalauseet ovat tuttuja kommentteja uhmaikäisen perheessä. Mitä uhma on? Mistä se johtuu? Alkujansa jo viime keväänä käyntiin polkaistu Uhma ei ole tuhma –ryhmä starttaa uudelleen 22. lokakuuta ja kutsuu kaikki uhmaikäisten perheet mukaan.

ilonamatilainen2_1_THUMB.jpg

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijä Ilona Matilainen kutsuu kaikkia uhmaikäisten perheitä yhteen juttelemaan arjen haasteista. – Kaikki mukaan vaan!

- Ryhmä kehitettiin perheiden tarpeeseen. Uhmaikäisten vanhemmille ei ollut Mikkelissä muuta ryhmää, mihin mennä, kertoo Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijä Ilona Matilainen.

- Maanantaisin kokoontuvaan ryhmään ovat tervetulleita kaikki uhmaikäisten vanhemmat lapsinensa. Lapsille on järjestetty hoito kokoontumisen ajaksi samaan tilaan ja aikuisille nostamme teemoittain keskusteluun erilaisia asioita, kuten pohdintaa, mitä uhma on, miten vuorovaikutus toimii vanhemman ja lapsen välillä ja millaisia ovat vanhemmuuden roolit.

- Emme voi antaa valmiita ratkaisuja vanhemmille kaikkiin tilanteisiin, mutta ryhmässä voimme jutella asioista toisten samassa tilanteessa olevien kanssa, Matilainen toteaa.

Tärkeä osa kokoontumista on myös perheiden kohtaaminen. Ilta käynnistyy aina yhteisellä, maksuttomalla ruokailulla.

****

Uhma ei ole tuhma –ryhmä kokoontuu seurakuntakeskuksen yläsalissa 22.10 alkaen maanantaisin klo 17-18.30 (kuutena ma peräkkäin).

Ilmoittautumiset 12.10 mennessä ja lisätied. ESSOTE:n perheohjaaja Henna Tolonen p. 040 359 7337

2018-10-01 13:22:00.0