”Tästä tulee ihan kunnon rokkikonsertti!”

Yes! Rockmessu on täällä taas. Tuo ”hiukan erilainen” jumalanpalvelus järjestetään 11. lokakuuta klo 18. Mikkelin tuomiokirkossa. Konsertin teema on Valo voittaa.

Nuoret Aku Havukainen, Aaron Heikkinen ja Siiri Kujala rockmessun näytelmäryhmän harjoituksissa.

- Jo yhdestoista kerta ja jälleen me halutaan kirkko täyteen porukkaa, hehkuttaa Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan kasvatuksen työalajohtaja Ville Kämäräinen.

- Tapahtumalla ei ole enää uutuusarvoa, mutta nyt me jo osataan ja tiedetään kokemuksen kautta, mikä toimii, ja halutaan tehdä oikeasti laadukas juttu.

Sisällöllisesti rockmessu on pelkistetty tuttu jumalanpalvelus. Urkujen tilalla on kuitenkin ihan oikea rokkibändi, jossa soittavaa Mikkeliläisiä muusikoita, muun muassa Pitkäsen Jaakko ja Lindholmin Juha.  Ammattitason äänentoiston lisäksi tiedossa on visuaalisestikin komea näytös.

-Ostetaan tekniikka ammattilaisilta, mutta sisältö on kokonaan vapaaehtoisten tekemää. Se on ihan huippua, kun ajattelee, että meillä kaikilla on paljon muutakin tekemistä aina.

Myös rockmessun saarna on erilainen kuin messussa yleensä. Saarna esitetään näytelmänä. Nuorisopappi Heikki Karasti ja nuoret tuovat näytelmässä teeman mukaan valoa pimeyteen ja myös ihmiseltä ihmiselle. Nuoret Aku Havukainen, Siiri Kujala ja Aaron Heikkinen ovat näytelmäryhmässä mukana jo toista kertaa. Siiri Kujala toteaa, että rohkeni alun perin mukaan, koska moni kavereistakin oli näyttelemässä.

-Viime vuonna oli tosi hauskaa, siksi päätin tulla uudestaan, Aku Havukainen kertoo.

******

Rockmessu Mikkelin tuomiokirkossa 11. lokakuuta klo 18. Vapaa pääsy.

2018-10-02 16:34:00.0