Mikkelimissio toi jälleen toivoa kaupunkiin

Mikkelin tuomiokirkossa raikuivat iloiset yhteislaulut viime lauantaina ja sunnuntaina. Lämmin, toivorikas tunnelma oli Mikkelin seurakuntien yhteisen Mikkelimissio-viikonlopun parasta antia.

Seurakuntalaisia Mikkelin tuomiokirkossa missioillassa, kuoro alttarin edessä.

Kuoro ohjasi yleisön laulamaan välillä seisten, jotta tulee vähän liikuntaa istumisen lomaan.

Musiikin rooli viikonlopussa oli vahva. Musiikista vastasivat muusikko Pekka Simojoki yhdessä missiokuoron ja missiobändin kanssa.

- Musiikki oli koskettavaa, syvällistä ja samalla iloista, toteaa tuomiorovasti Juha Palm tyytyväisenä missioviikonlopun jälkeen.

Missioiltojen musiikillista antia täydensivät evankelista Ilkka Puhakan kertomukset, joiden kärkenä oli evankeliumin ydin Jeesuksesta pelastajana ja elämän eheyttäjänä.

- Kokemusasiantuntijat Omar ja Krista toivat hyvin kumpikin omalla tavallaan hyvin esiin uskon syntymisen ja kristityn arkielämän eri puolia, kertoo Palm.

Missioilloissa kävi yhteensä yli 1100 ihmistä, sunnuntaina kuutisen sataa. Tuomiokirkon kryptan lapsiparkissakin oli mukavasti väkeä molempina iltoina.

- Tämäkään missioviikonloppu ei olisi onnistunut ilman lukuisten vapaaehtoisten työtä, mistä heille sydämellinen kiitos, iloitsee Palm.

- Vahva yhdessä tekemisen ja yhdessä olemisen meininki oli missioilloissa mukana. Toivoa on!

Toivoa on! -missioviikonlopun järjestivät Mikkelin Helluntaiseurakunta, Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta, Mikkelin Vapaaseurakunta, Pelastusarmeija Mikkelin osasto ja Temppeliseurakunta.

Wed Oct 24 10:05:00 EEST 2018