Mikkelissä ja Ristiinassa konsertoidaan lapsiperheiden hyväksi

Viime vuonna Ristiinan kirkossa kuultu Joulun Rauhaa -hyväntekeväisyyskonsertti saa jatkoa. Tämän joulun alla toteutetaan kaksi konserttia, kun sekä perinteiset että uudemmat joululaulut raikavat ensin keskiviikkona 12. joulukuuta Pitäjänkirkossa Mikkelissä ja heti perään torstaina 13. joulukuuta Ristiinan kirkossa.

Viime vuoden konsertissa laulaneet Elisa de Boer ja Tuuli Anikari laulavat tunnelmallisessa valossa kirkossa.

Viime vuoden konsertissa lauloivat Elisa de Boer (vas.) ja Tuuli Anikari. Tänä vuonna heidän lisäkseen laulaa myös Aapo Oranen.

- Viime vuonna toteutetusta konsertista saimme todella paljon hyvää palautetta esimerkiksi kappaleiden sovituksista sekä solistien suorituksista. Lisäksi itsellemme jäi niin hyvä mieli, että oli helppo tehdä päätös konsertin toteuttamisesta tällekin vuodelle. Tällä kertaa saamme iloksemme soittaa kaksi konserttia, tuumaa konsertin bändin kapellimestarina toimiva Pirkka Ohlis.

Hyväntekeväisyyskonserttien tuotot ohjataan järjestäjänä toimivan Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyön kautta alueen vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi.

- Ehdotimme yhteistyötä seurakunnalle ja siellä idea otettiin iloksemme avosylin vastaan. Varsinkin näin joulun alla on hyvä muistaa kaikkia niitä perheitä, joilla on syystä tai toisesta hankala tilanne, Ohlis toteaa.

Uutta ja perinteistä

Joulun Rauhaa -konserteissa solisteina toimivat Elisa de Boer, Tuuli Anikari ja Aapo Oranen. Bändissä soittavat Ohliksen (koskettimet/taustalaulu) lisäksi Matti Pasanen (kitara/taustalaulu), Pasi Möller (akustinen kitara, banjo), Pia Kontio (viulu), Niko Takala (rummut) ja Jukka Matilainen (basso). Konsertin juontaa Minttu Tamski.

Konserteissa kuullaan perinteisiä joululauluja, kuten Varpunen jouluaamuna, Konsta Jylhän joululaulu ja Maa on niin kaunis, sekä tuoreempia, kuten Jouluaaton aamu kolmosratikassa, Walking in The Air ja Stars Over Betlehem.

- Olemme pyrkineet saamaan myös perinteisimpiin joululauluihin hieman uudenlaista lähestymistä sovitusten kautta. Näin esimerkiksi Varpunen jouluaamuna ja Heinillä härkien kaukalon ovat saaneet ihan uutta syvyyttä, Ohlis kuvailee.

***

Joulun Rauhaa -hyväntekeväisyyskonsertti Pitäjänkirkossa (Otavankatu 9, Mikkeli) ke 12.12. klo 18 ja Ristiinan kirkossa (Kissalammentie 2) to 13.12. klo 18. Ohjelmamaksun (10e) tuotot seudun vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi seurakunnan diakoniatyön kautta.

Lisätietoja: Joulun Rauhaa -orkesteri / Pirkka Ohlis, p. 0400 502 637 tai pirkka.o@gmail.com

2018-12-07 09:00:00.0