Uskonnot kohtaavat Senioritiistaissa

Helmikuun Senioritiistaissa kuullaan piispa Voitto Huotarin luento aiheesta ”Uskonnot kohtaavat”.

Kuva piispa Voitto Huotarista

Piispa Voitto Huotari puhuu Senioritiistaissa 26.2.

Huotari lähestyy päivän teemaa näkökulmasta, jossa uskonnot ovat osasyy kriiseihin, mutta samalla niitä tarvitaan osaksi ratkaisuja.

– Kaikkien uskontojen sisimmässä on pyrkimys rauhaan, jonka vuoksi väkivalta on vastoin uskontojen omaa olemusta.

Sodan ja rauhan lisäksi hän aikoo puhua myös eri uskontojen kohtaamisesta avioliitoissa, joissa puolisot kuuluvat eri kirkkokuntiin.

– Tarkastelemme esimerkiksi kristittyjen ja muslimien avioliittoja, paljastaa Huotari.

Senioritiistai järjestetään seitsemästi vuodessa ja aiheet vaihtelevat hengellisistä teemoista aina Mikkelin kulttuurihistoriaan tai klassiseen musiikkiin. Idea sai alkunsa Matti Wirilanderin aloitteesta vuonna 2016.

– Hyvin erilaisia alustajia ja aihepiirejä on mahtunut näihin tilaisuuksiin. Kaikki aiheet ovat herättäneet keskustelua läsnä olevien parissa, kertoo Wirilander.

Luennolle osallistuminen on ilmaista. Tilaisuuden jälkeen tarjoillaan lounas ja kahvit hintaan 8€/hlö.

Senioritiistai
Ti 26.2. klo 10