Rahasta se ei ole kiinni - kesän suurleirille saa vielä ilmoittautua

Pisara-leirin nimeä kantava suurleiri järjestetään Pieksämäellä 24.-29. heinäkuuta. Kustannuksiin saa apua säätiöltä tai lahjoitusvaroista.

kuva on tehty kahdesta kuvasta: taustalla on järvi ja laituri ja keskelle vesipisaran sisään on istutettu t...

Pisara-suurleiri on lasten, nuorten ja perheiden telttaleiri.

Mikkelistä leirille on lasten ja nuorten kanssa lähdössä seurakunnan nuorisotyöntekijöitä, mutta leirille voi lähteä vaikka koko perheen voimin.

- Rahasta se ei ole kiinni, sillä Väänäsen säätiöltä ollaan saatu rahaa kokonaisten perheiden kustantamiseksi leirille. Eli sopivan ikäiset lapset yhdessä vanhemman, vanhempien, isovanhempien, kummin tai muun tukiaikuisen kanssa voivat lähteä leirille ilman kustannuksia. Seurakunnalta saa lainaksi teltan, nuorisotyönohjaaja Tiina Haapiainen kertoo.

- Ilman vanhempia mukaan lähtevien lasten on myös mahdollista saada ilmainen leiripaikka lahjoitusvarojen turvin.

Jos leirille haluaa lähteä näille ”vapaapaikoille”, voi sitä varten tehdä ehdollisen ilmoittautumisen.

- Silloin voi kirjoittaa ilmoittautumislomakkeeseen, että ”ehdollinen Ilmoittautuminen”. Jos maksuttomien paikkojen hakijoita tulee niin paljon, ettei kaikille riitä, on mahdollista perua ilmoittautuminen, jos ei saa tätä ilmaispaikkaa.

Leirille ilmoittautumisen voi tehdä netissä 9.5. mennessä www.mukaan.net

Avustuksia varten pitää tehdä hakemus, jonka voi tehdä yhdessä seurakunnan työntekijän kanssa tai suoraan itse 10.5. mennessä. Ehdollisen ilmoittautumisen voi perua 17.5. mennessä.

Jos hakemuksen tekee itse, hakemuksessa pitää mainita perheen koko, lasten iät, postiosoite ja sähköposti tai puhelinnumero yhteyden ottamista varten. Junnuleirin ja nuorten leirin hakemusten kohdalla riittää nimi, ikä, postiosoite ja yhteystiedot. Hakemukset lähetetään s.postilla maara.kosonen@nuorikirkko.fi​ ja otsikoksi voi kirjoittaa “Ilmainen leiripaikka”.

***

Lisätietoja antavat Tiina Haapiainen p. 0400 143296, Emma Kauhanen p. 0400 143233 ja Tiina Pakarinen p. 0400 143245.

Lisätietoja leiristä löytyy osoitteesta ​www.pisaraleiri.fi​ .

Wed Apr 17 16:07:00 EEST 2019