Kirkkoneuvoston päätöksiä tammikuun kokouksesta

Kirkkoneuvosto kokousti 12.1.2021. Lue päätöksistä täältä.

Harjun hautausmaan entinen toimistorakennus puretaan

Kirkkoneuvosto valitsi Harjun vanhojen toimisto-, asuin- ja varastorakennusten purku-urakoitsijaksi edullisimman Maansiirto Harry Mäkelä Oy:n, jonka kanssa käydään sopimusneuvottelut.

Talousarvion sekä investointisuunnitelma

Kirkkovaltuusto hyväksyi vuoden 2021 talousarvion sekä investointisuunnitelman vuosille 2022-2023.  Tuomiokirkkoseurakunnan strategian mukaan investoinnit rahoitetaan tulorahoituksella.
Vuosikatetavoite ilman satunnaisia eriä on 1,5 miljoonaa euroa, jonka tulee kattaa investointien lisäksi lainojen lyhennykset. Seurakunnalla ei ole tällä hetkellä pitkäaikaisia lainoja. Korjausinvestointien määrä on vähentynyt seurakunnan luovuttua osasta kiinteistöjään kiinteistöstrategian mukaisesti. Talousarviovuodelle suunnitellut investoinnit pysyvät strategian mukaisen vuosikatetavoitteen sisällä.

Tuloveroprosentti vuodelle 2021

Kirkkovaltuustolle vahvisti Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan vuoden 2021 kirkolIisveroprosentiksi 1,50 %.

Maanvuokrasopimus

Kirkkoneuvosto päätti maanvuokrasopimuksen tekemisestä Haukivuoren Kotiseutuyhdistys ry:n kanssa ajalle 1.1.2021 -31.12.2030 alueella sijaitsevan kotiseutumuseontoimintaa varten. Sopimuksen sisältöä voidaan tarvittaessa tarkentaa.

2021-01-21 12:11:46.0