Seurakunnalle viides ympäristödiplomi

Kirkkohallitus myönsi 17.12.2020 Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnalle Kirkon ympäristödiplomin vuosiksi 2021-2025.

Tämä on viides kerta, kun seurakunnallemme myönnetään ympäristödiplomi. Ympäristödiplomi auditoitiin Kirkon ympäristödiplomikirjan 2012 mukaisesti.
Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnalla on ollut vuonna 2001 lanseerattu ympäristödiplomi jo vuodesta 2003 saakka eli Mikkelissä tunnus saatiin aivan Suomen ensimmäisten seurakuntien joukossa.

– Auditoijakin kiitteli, että olipa mukava käydä tällaisessa konkariseurakunnassa, jossa on jo pitkään tehty hyvää työtä. Erityistä kiitosta saimme esimerkiksi hiilijalanjäljen pienentämisestä lämmityksen sekä sähkönkulutuksen osalta ja vaikkapa luomuruuan osuuden kasvattamisesta, kertoo seurakunnan ympäristötoimikunnan jäsen, diakonissa Mari Ylönen
​​​​​​​
– Meillä on jo pitkä kokemus ympäristön huomioimisesta. Asioihin on kiinnitetty huomiota jo 1990-luvun alusta alkaen, Ylönen kertoo mainiten esimerkkinä biojätteen lajittelun.

Thu Jan 21 12:28:13 EET 2021