Mari Parkkinen Imatran kirkkoherraksi

Pastori Parkkinen seuraa kirkkoherrana Arto Marttista.

mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan pastori Mari Parkkinen

Mikkeliläisestä Mari Parkkisesta tulee imatralainen.

Imatran seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi kokouksessaan keskiviikkona 16.6. äänestyksen jälkeen uudeksi kirkkoherraksi teologian maisteri Mari Parkkisen (s. 1971). Hän seuraa kirkkoherran tehtävästään Imatran seurakunnan kappalaiseksi siirtyvää Arto Marttista.

Mikkeliläinen Mari Parkkinen toimi 14.4.2021 asti Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan vs. seurakuntapastorina. Aiemmin hän on ollut Mikkelissä pastorina usean vuoden ajan sekä mm. radiotoimittajana. Parkkinen väittelee syksyllä Itä-Suomen yliopistossa teologian tohtoriksi.

”Imatran seurakunta saa minusta läsnä olevan ja iloisen kirkkoherran. Aloitan uuden työn nöyrällä mielellä ja innostuneena. Arvostan arkihengellisyyttä ja haluan olla rakentamassa uudistuvaa seurakuntaa – yhdessä”, Mari Parkkinen kommentoi valintaansa.

Imatran seurakunnan uutiseen

2021-06-17 10:56:00.0