Mikkelin Laulusiskot esiintyvät Yhteisvastuun hyväksi tuomiokirkossa 24.10.

YK:n päivän konsertissa esiintyvät Mikkelin Laulusiskot johtajana Irja Halonen, Emma Hilander, mezzosopraano, Riitta Kuusi, sopraano sekä Matti-Veikko Kuusi, urut. Kanttori Jukka Stenlund säestää kuoroa.

Mikkelin Laulusiskojen yhteiskuva

Mikkelin Laulusiskot piti 70-vuotiskonsertin vuosi sitten 25.10.2020, ja aloitti sen jälkeen uuden ohjelman harjoittelun. Seuraava konsertti oli tarkoitus pitää viime maaliskuussa marianpäivänä, mutta koronarajoitusten takia se siirtyi tähän syksyyn. Konsertti järjestetään Mikkelin tuomiokirkossa sunnuntaina 24.10. alkaen klo 15. Ohjelmassa on sekä Neitsyt Mariaan liittyviä että Yhteisvastuukeräyksen teemoihin sopivia lauluja.

Riitta Kuusen lauluista voisi nostaa esiin Henry Purcellin hengellisen konserton The Blessed Virgin’s Expostulation. Se kertoo Marian tunnoista, kun hänen 12-vuotias Jeesus-poikansa hävisi paluumatkalla pääsiäisjuhlilta. Maria huutaa avukseen enkeli Gabrielia, joka oli ilmestynyt Marialle ja kertonut Jeesuksen syntymästä. Maria lauloi ylistyslaulua, tästä kuullaan konsertissa myös kaksi aariaa. Purcell kuvaa Marian tuskaa sydämeen käyvästi. Usko ja epäilys vuorottelevat Marian sisimmässä. Monet äidit eri puolilla maailmaa itkevät kadonneita lapsiaan samoin kuin äiti Maria. Suurimmassa hädässäkin Maria kuitenkin luottaa Jumalaan.

Konserttiin on vapaa pääsy. Kolehti kerätään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

2021-10-19 13:39:00.0