Keskisarja esitelmöi

Apokryfit auki -sarjassa tutkittiin identiteettiä

teemuK.jpg

Teemu Keskisarja

Historioitsija Teemu Keskisarja esitelmöi Mikkelin kirjastossa 24.11.2021. Teemana oli "Mistä syntyy suomalainen identiteetti". Paikalle oli ahtautunut täysi huone: yli 250 kuulijaa.

Tilaisuuden aiheeseen johdattelivat hiippakuntadekaani Marko Marttila ja TT Matti Wirilander. Esitys kuuluu Apokryfit Auki -sarjaan, jota tuottaa Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta yhdessä Mikkelin tuomiokapitulin kanssa. Tämän tilaisuuden järjestäjänä oli myös Ikääntyvien yliopisto.

Apokryfi-luentosarjaa on pidetty menneenä syksynä usein tilaisuuksin. Jalkaväkimuseolla pohdittiin dosentti Niko Huttusen ja professori Martti Turtolan opastuksella Makkabilaiskirjan ja Talvisodan yhtäläisyyksiä. Viini-illassa tutkittiin Siirakin antamia arkielämän ohjeita. Johdattelijana päätoimittaja Jaakko Heinimäki.

Luentosarja jatkuu keväällä. Luvassa on mm. musiikillinen esitys "naisasianaisesta" Judithista.

Fri Dec 03 15:40:00 EET 2021