Joululauluja kaupunginorkesterin kanssa

Mikkelin Pitäjänkirkossa Kauneimmat joululaulut laulettiin kahteen otteeseen.

Mikkeli pitäjänkirkossa kauneimmat joululaulut

Mikkelin Pitäjänkirkossa kanttori Päivi Karjalainen ja Mikkelin kaupunginorkesteri.

Keskiviikkona 8.12.2021 Kauneimmat joululaulut kajahtivat sekä kello 15 että kello 18 Mikkelin Pitäjänkirkossa. Mikkelin kaupunginorkesteri säesti kirkkokansaa ja esilaulajana oli kanttorimme Päivi Karjalainen. Laulaja Iina Salin esitti kauniin soolonumeron (kuva).

Kahden kerran ratkaisuun päädyttiin aiempien vuosien yleisöryntäyksen vuoksi, jotta kaikki mahtuisivat mukaan. Lisäksi varauduttiin mahdollisiin koronarajoituksiin, jotka eivät onneksi olleet voimassa. Osallistujia oli vähemmän kuin edellisvuosina, joten turvavälit voitiin pitää.

Kauneimmat joululaulut -tapahtuma kaupunginorkesterin säestyksellä on aiempina vuosina vetänyt kirkon täyteen vuodesta 2018 alkaen. Tämän vuoden Kauneimpien joululaulujen konsertti Pitäjänkirkossa osui Suomalaisen musiikin päivään, jota on juhlittu vuodesta 2011 lähtien kansallissäveltäjämme Jean Sibeliuksen syntymäpäivänä.  Kaupunginorkesteri soitti tilaisuudessa lisäksi Madetojan ja Sibeliuksen musiikkia.

2021-12-09 12:21:00.0