Kirkon keskusteluapua juuri sinulle

Puhu, se auttaa.Teksti kirkon keskusteluapua ja kuva rikkinäisesti ketjusta.

Kirkon keskusteluapu on sinua varten, joka kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat kirkon vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia sekä työntekijöitä. Keskusteluavun palveluiden pääperiaatteina ovat luottamuksellisuus, anonyymius ja vaitiolovelvollisuus.

Kirjoittamiasi viestejä ja niihin annettuja vastauksia eivät pääse lukemaan muut kuin vaitioloon sitoutuneet henkilöt. Niitä ei arkistoida pysyvästi eikä julkaista missään. Joitakin viestejä ja niihin annettuja vastauksia saatetaan käyttää päivystäjien koulutuksessa tai tutkimusaineistona. Sitä ennen niistä poistetaan kaikki sellainen tieto, jonka perusteella viestin lähettäjä voitaisiin tunnistaa.

Palvelun tarjoaa ev.lut.kirkko. Palveleva puhelin on toiminut jo vuodesta 1964, Palveleva netti vuodesta 2005.

Kirkon keskusteluavun palvelut toimivat osana kotimaista puhelin- ja verkkoauttajien neuvottelukuntaa PuhEet sekä kansainvälistä puhelin- ja verkkoauttajien liittoa IFOTES. Kaikki keskusteluavun palvelut ovat saatavilla sekä suomeksi että ruotsiksi.

Pääset palveluun tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä