Konserttien järjestäminen

Tiloissamme eri puolilla seurakuntaa järjestetään paljon konsertteja. Jos olet järjestämässä konserttia, tässä muutamia ohjeita miten edetä asiassa.

Pitäjänkirkon urut.

Konsertin järjestäjä ottaa yhteyttä seurakuntaan sopiakseen aikatauluista, silloin katsotaan yhdessä sopiva ajankohta konsertille ja tehdään alustava varaus. Seurakunnasta lähetetään järjestäjälle konserttianomus, joka palautetaan täytettynä konsertin ohjelman kanssa (ohjelma oltava ehdottomasti mukana).

Kanttori antaa lausunnon konsertin ohjelman sopivuudesta seurakunnan tiloihin ja tuomiorovasti päättää tilojen luovuttamisesta konsertin käyttöön, tästä päätöksestä tehty pöytäkirja lähetetään konsertin järjestäjälle. Tämän jälkeen konserttia voi alkaa mainostamaan ja alustava varaus vahvistetaan.

Pääsääntö on, että kirkkoon on aina päästävä maksutta. Mikäli konserttiin myydään pääsylippuja tai sinne ei pääse ilman ohjelman ostamista, konsertin järjestäjä maksaa tilavuokran.

Ota yhteyttä!

Eija Lehtonen p. 0400 143 303, eija.lehtonen@evl.fi