Diakonia - täällä Sinua varten. Seurakunnan diakonian tehtävänä on huolehtia, että hädän keskellä on ihminen vierellä.

Kun tarvitset tukea

Kun elämä koettelee, ei välttämättä ole voimavaroja hakea itse apua tai ottaa selvää oikeuksistaan. Seurakunnan diakoniatyöntekijät ovat olemassa sinua varten ja auttavat eteenpäin, olipa tarpeesi henkinen, hengellinen, aineellinen tai sosiaalinen. Palvelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia ja ne on tarkoitettu kaikenikäisille. Älä jää huoliesi kanssa yksin!

Äkillisten kriisien lisäksi diakoniatyö on lähellä arjen haasteissa ja tarjoaa toimintaa eri ryhmille kerhojen, leirien ja retkien merkeissä. Toimintaa järjestetään esimerkiksi lapsiperheille, työttömille, vanhuksille, omaisensa menettäneille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille sekä eri vammaisryhmille.

Tästä linkistä pääset täyttämään lomakkeen.

Tutustu myös seurakuntamme ilmaisiin yhteisöllisiin ruokailuihin klikkaamalla tästä!

Ota yhteyttä netin kautta

Yhteydenottolomakkeella saat varattua keskusteluyhteyden Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijään.

Palvelemme Mikkelissä asuvia. Ohjaamme tarpeen mukaan oikeaan paikkaan saamaan apua.

Valitse, mikä yhteydenottomuoto on sinulle helpoin ja luontevin.

Tuomiokirkkoseurakunnan kullakin alueella (Anttola, Haukivuori, Ristiina, Ristimäki, Savilahti, Suomenniemi) on yksi tai useampi diakoniatyöntekijä. He ovat juuri sinua varten.

Taloudellisen auttamisen asioissa ota yhteyttä oman alueesi diakoniatoimistoon:

Ristimäen ja Savilahden diakoniatoimisto
Seurakuntakeskus, Savilahdenkatu 20, 3.krs
Ajanvaraus avustusvastaanotolle,
leiri- ja retki-ilmoittautumiset sekä neuvonta
puh. 0400 143 250 ma ja pe klo 9-11

Anttolan diakoniatoimisto
p. 0400 143 332

Haukivuoren diakoniatoimisto
p. 0400 143 235

Puumalan diakoniatoimisto
p. 0400 143 234