Jumalanpalvelus on yhteinen juhla

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla. Olet tervetullut mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan yhteistä juhlaamme.

Jumalanpalvelus koostuu Raamatun lukemisesta, saarnasta ja rukouksesta sanojen ja laulujen muodossa. Messuun eli ehtoollisjumalanpalvelukseen kuuluu lisäksi nimenmukaisesti pyhä ateria, ehtoollinenLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Sanajumalanpalveluksessa ei vietetä ehtoollista, se on yleensä kestoltaan messua lyhyempi.

Seurakunnassamme järjestetään sunnuntainjumalanpalvelusten lisäksi päivähartauksia, erityismessuja kuten esimerkiksi Perhemessuja, Ilonmessuja, Tuomasmessuja, Rockmessuja sekä englanninkielisiä jumalanpalveluksia.

Seurakuntamme jumalanpalveluksista löytyy monenlaisia tehtäviä ihan jokaiselle

Jumalanpalveluksissa luetaan Raamatun lukukappaleet ja esirukous- voit olla lukijana. Voit toivottaa seurakuntalaiset tervetulleeksi jumalanpalvelukseen ja jakaa virsikirjoja ovilla. Kolehdin kerääminen kuuluu myös vapaaehtoistehtäviin.

Soitatko ja laulatko? Kanttorit ottavat sinut mielellään mukaan musiikin tekemiseen.

Voit olla suoraan yhteydessä työntekijöihin jumalanpalveluksissa tai lähettää yhteydenottopyynnön.

Pastori Hilveliisa Ukkonen ja lastenohjaaja Arja Piilemä siunaavat lapsen alttarilla.
Kirkoissamme järjestetään jumalanpalveluksia aika ajoin muun muassa perhekirkkojen merkeissä.