Suomenniemen alueseurakunta

Tervetuloa Suomenniemen alueseurakunnan sivulle!

Suomenniemen alueseurakunta on Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan pieni mutta virkeä eteläinen osa. Alueelle antaa omaleimaisuutta sen historia osana Etelä-Karjalan maakuntaa. Alueseurakunnan toiminnan keskuksena on kaunis kirkko. Jumalanpalvelus pidetään pyhäisin klo 13. Kellotapuli ja hautausmaa sijaitsevat välittömästi kirkon vieressä. Muita toimitiloja ovat seurakuntakoti sekä Lusikkaniemen leirikeskus.

Seurakuntatyötä alueella johtavat aluekappalainen ja alueneuvosto. Yhteistyötä tehdään kiinteästi aluejohtokunnan, koulun, päiväkodin ja alueella toimivien yhdistysten kanssa. Suomenniemellä toimivat Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan työalat: varhaiskasvatus, tyttö- ja poikatyö, nuorisotyö, aikuistyö, diakoniatyö, lähetystyö, jumalanpalvelus- ja musiikkityö sekä yleinen seurakuntatyö.

Tervetuloa niin kirkkoon kuin muihinkin tapahtumiin ja toimintaan!

Kirkkokyydit Suomenniemellä

Tarvitsetko kyydin kirkkoon? Kirkkokyytipyhänä saat taksikyydin, jonka omavastuuosuutena on linja-autolipun hinta (6,60 €/meno-paluu). Palvelun tarjoaa seurakunta ja se on tarkoitettu Suomenniemellä kaikille niille - ikään katsomatta - jotka eivät pääse kulkemaan kirkkoon omin neuvoin. Taksin voit tilata suoraan taksiyrittäjältä:

Tiedustelut Jarmo Olkkonen p. 044 070 7097

Seurakuntapalvelut

Virastoasiointi hoidetaan Mikkelin seurakuntapalveluissa (entinen kirkkoherranvirasto), Savilahdenkatu 20.

Yhteydenotot seurakunnan vaihteeseen p. 0400 143 300 tai seurakuntapalvelut.mikkeli@evl.fi

Suomenniemen kirkko kesällä