Haudanhoitotilaus

Haudanhoitosopimuksia kesälle 2024 tehdään aina 30.4.2024 asti numerossa 0400-143 287 maanantaista torstaihin aamupäivisin tai sähköisesti www.mikkelintuomiokirkkoseurakunta.fi /Info ja asiointi/Hautauspalvelut/Hautojen hoito -sivulla olevalla lomakkeella.

Puumalan seurakunnan hautausmaille (Vanha/Uusi hautausmaa sekä Honkaharjun hautausmaa) teemme tällä hetkellä yhden ja viiden vuoden hoitosopimuksia, kukkina joko mukulabegonia tai verenpisara.

Haudanhoitosopimuksiin liittyviä asioita hoidetaan myös seurakuntapalveluissa (entinen kirkkoherranvirasto), puh. 0400-143 280 ja 0400-143 281 sekä hauta-ja puistotoimessa puh. 0400-143 310.

Kukkahoitoa tilattaessa on aina tilattava myös kukat, pelkkää kasteluhoitoa ei ole saatavissa. Seurakunta päättää tilattujen kukkien värin ja perennahoidoissa perennan kasvupaikan mukaan.

Uutuutena on Ekologinen kukaton hoito, jossa hoitoon kuuluu muistomerkin ympäryksen siimurointi ja huolehtiminen haudan siisteydestä. Haudalle ei saa istuttaa kukkia, mutta leikkokukkia voi tuoda.

Muistutamme myös, että seurakunnan hoidossa olevalle haudalle ei omia lisäkukkia voi istuttaa kasvukauden aikana.

Haudan hallinta-ajan on oltava voimassa hoitosopimusta vastaavan ajan.

Voit tilata hautakiven oikaisun tällä lomakkeella.