Palapeli, josta puuttuu yksi pala

Messi-yhteisö

Messi on kaikille avoin Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan yhteisö, joka kutsuu mukaan kodinomaiseen yhteyteen ja arjen jakamiseen. Mukaan voi tulla niin yksin kuin kaverin, puolison tai koko perheen kanssa. Messissä kaikenikäiset ja kaikenlaiset ihmiset oppivat vähitellen tuntemaan toisiaan ja Jumalaa.

Toiminnan keskiössä ovat kerran kuussa järjestettävät Messimessut, joissa kokoonnutaan Sanan, sakramenttien, musiikin ja yhteyden ääreen. Messissä lasten koetaan olevan tärkeä osa seurakuntaa, ja heille on järjestetty tapahtumissa omaa ohjelmaa. Yleensä paikalla onkin lähes 20 eri ikäisen lapsen joukko.

Myös musiikilla on kokoontumisissa merkittävä rooli, ja yleensä bändi säestääkin mukaansa tempaavia laulusovituksia. Musiikkitoimintaa johtaa kanttorimme Jukka Stenlund, 0400 143 457.

Messun jälkeen jutustelua jatketaan nyyttäripöydän äärellä.

Tiimit ja pienryhmät

Messissä jokaista kutsutaan löytämään ja käyttämään omia lahjoja yhteiseksi hyväksi. Erilaiset tiimit vastaavat messujen järjestämisestä. Palvella voi vaikkapa musiikissa, lasten kanssa, käytännön tehtävissä tai rukouksessa.

Tule mukaan!

Messi-yhteisöllä on oma WhatsApp-ryhmä, jossa on mahdollista keskustella yhdessä ja jakaa esimerkiksi rukousaiheita. Ryhmässä voi esittää kutsuja myös vapaamuotoiseen toimintaan, kuten kutsua ihmisiä iltateelle tai vapaamuotoisiin jamitteluhetkiin. Yhdessä olemme olleet koolla myös esimerkiksi Mikkelipuistossa nyyttäreiden merkeissä. Kysy yhteyshenkilöltä liittymisestä Whatsapp-ryhmään.

Lisätietoja saat aluekappalainen Hilveliisa Ukkoselta, 0400 143 241.

Kehitetään toimintaa yhdessä - kerro kyselyyn kokemuksesi!

Seurakuntamme osallistuu POLKU-koulutukseen, jonka tavoitteena on kehittää toimintaa ja tilaisuuksia seurakuntalaisten toiveista käsin. POLKU-koulutuksessa toimintaamme tarkastellaan eri ikävaiheiden kautta nostaen esiin kunkin ikävaiheen erityispiirteitä, tarpeita ja toiveita. Työskentelyn tavoitteena on, että seurakuntamme pystyisi kohtaamaan kaikenikäisiä vauvasta vaariin mitään ikäryhmää unohtamatta.

Haluamme kuulla kokemuksistasi tai mielikuvistasi seurakunnan Messi-toiminnasta ja toivomme, että osallistut kanssamme sen kehittämiseen. Pääset vastaamaan lyhyeen kyselyyn täällä. Kiitos ajastasi!

Lapset ja aikuisia tuomiokirkon alttarin edessä viettämässä messimessua.
Messimessu tuomiokirkossa