Lähetystyöntekijät, hankkeet ja ohjelmat

Lähetystyöntekijä on seurakunnan lähettämä työntekijä. Yhteistyösopimus luodaan lähetysjärjestöjen kanssa työntekijän lähettämiseksi. Lähetystyöntekijät toimivat eri ammattien asiantuntijoita. He toimivat ammateistaan käsin esimerkiksi kouluttajina, raamatunkäännöstyön, kasvatuksen, diakonisten sekä seurakuntatyön parissa.  Seuraavassa Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan lähettämät työntekijät.

Lähetystyöntekijät

(kuva: Suomen Lähetysseura)

Ruusa Gawasa, Suomen Lähetysseura, asiantuntija, globaali ilmastokestävyys

KuulumisiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf)

Blogikirjoitus: Kiertotaloutta afrikkalaisittainLinkki avautuu uudessa välilehdessä (suomenlahetysseura.fi)

Blogikirjoitus: Roskaa! - Suomen Lähetysseura (suomenlahetysseura.fi)

Artikkeli: Simppelit ilmastoteknologiat, jotka muuttavat maailmaa - Suomen Lähetysseura (suomenlahetysseura.fi)

(kuva: Pipliaseura)

Halme-Berneking Riikka, Angola, Suomen Pipliaseura
johtava asiantuntija, raamatunkäänöstyö

Nimikkolähetti Riikka Halme-Berneking (youtube.com)

Raamattu omalle kielelle (youtube.com)

Linkki Pipliaseuran sivulle; Miksi Raamattua edelleen käännetäänLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Agricolan jalanjäljissäLinkki avautuu uudessa välilehdessä (podcast Kirkko maailmalla)

(kuva:Philippe Gueissaz)

Haveristen perhe, Bulgaria, Suomen ev. lut Kansanlähetys
Lapsi- ja nuoriso- sekä seurakuntatyö

KuulumisiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Linkki avautuu uudessa välilehdessä(pdf)

(kuva:Philippe Gueissaz)

Mrčela Saara, Venäjä, Suomen ev.lut Kansanlähetys
Sosionomi (AMK) ja kirkon nuorisotyönohjaaja

Linkki avautuu uudessa välilehdessäKLinkki avautuu uudessa välilehdessäuulumisiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä Linkki avautuu uudessa välilehdessä(pdf)

(kuva:Suomen Lähetysseura)

Mulat Mekonnen, Etiopia, Suomen Lähetysseura
projektikoordinaattori (Hosainan kuurojen koulu)

(kuva: Suomen Lähetysseura)

Stirling Maria, Suomen Lähetysseura
Alueellinen hankehallinto, Botswana, Angola

Seidat | Suomen Lähetysseura | Hankekokoelma: Botswana | BWG001 Tuemme syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten koulutusta Botswanassa

Hankkeet ja ohjelmat

Intia, Medialähetys Sanansaattajat

Toivoa naisille – hindinkielinen Hanna-työ tuottaa radio-ohjelmia yhteistyökumppaninsa TWR-Intian kautta.

Toivoa naisille rukouskalenteri maalis-huhtikuu Linkki avautuu uudessa välilehdessä(pdf)

Etiopian radiotyö, afarin, amharan ja oromonkielinen kristillinen radio-ohjelma

Intian raamattutyö – Raamatun käännöstyön tukeminen, Suomen Pipliaseura

Raamattu kääntyy maailman reunalla - Piplia