Ristimäen alueseurakunta

Tuomiokirkko on monelle rakas kotikirkko. Yhtenä kaupunkimme näkyvimpänä ja keskeisimpänä maamerkkinä se kutsuu pyhän äärelle ja lähettää arkeen. Tuomiokirkon siluetti näkyy kauas, jykevyydellään se kertoo pysyvyydestä, arvoista, isien työstä, luottamuksesta Jumalaan.

Kaupungilla kulkiessamme saatamme nähdä avoimista kirkon ovista loistavan valon, jonka kodikas lämpö kutsuu luo, sulkee syliinsä. Myös monen kaupungissamme vierailevan askeleet ohjautuvat tuomiokirkkoon. Tuomiokirkon elämä sykkii monimuotoisena ja runsaana. Se on hiljentymisen, rukouksen, mutta myös monenlaisen kohtaamisen paikka.

Sunnuntaisin klo 10 kokoonnumme yhdessä viettämään Jumalan kansan yhteistä juhlaa, jumalanpalvelusta. Siellä Jumala kohtaa meitä sanassa ja sakramenteissa. Keskiviikkoisin klo 12 on päivähartaus. Kirkko on avoinna myös joka arkipäivä klo 10-11 hiljentymistä varten. Tuomiokirkko on myös suosittu konserttipaikka.

Yhteisen messun, konfirmaation tai avioliittoon vihkimisen jälkeen, kun kirkon ovet ovat avoinna, silmien edessä avautuu elämän tie: kaupungin ihmisvilinää, tori, se elämä jonka keskelle meitä jälleen lähetetään palvelemaan Jumalaa ja toinen toisiamme. Hyvän Jumalan siunaus saattelee meitä arkeemme.

Tuomiokirkon vieressä olevassa seurakuntakeskuksessa kokoontuu monenlaisia ryhmiä kaikkein pienimmistä senioreihin. Ristimäen alueseurakunnan toiminta-alueilla keskustassa, Lähemäellä ja Laajalammella messut ja eri ikäryhmien tapahtumat tulevat lähelle.

Hilveliisa Ukkonen
aluekappalainen

Seurakuntapalvelut

Virastoasiointi hoidetaan Mikkelin seurakuntapalveluissa (entinen kirkkoherranvirasto), Savilahdenkatu 20.

Yhteydenotot seurakunnan vaihteeseen p. 0400 143 300 tai seurakuntapalvelut.mikkeli@evl.fi

Mikkelin tuomiokirkko ja kirkon puisto kesällä.