Hyvän mielen somekirjoittajat

Hyvän mielen kirjoittajaryhmässä kirjoitetaan ja onnistutaan matalalla kynnyksellä! Ryhmässä osallistujat kirjoittavat yhdessä pieniä tekstejä. Osallistujilla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta kirjoittamisesta.

Ryhmä kokoontuu noin kerran kuussa arki-iltana teams-yhteyksin eli etätapaamisena. Tapaamisen kesto n. 1 h. Tapaamisviikonpäivä vaihtelee. Ryhmän ohjaajana toimii Aila Marjamaa.

Ryhmän sisällä tuotoksia jaetaan sen verran kuin kukin kirjoittaja haluaa. Kirjoittaja itse valitsee omista teksteistään ne, joille antaa julkaisuluvan. Tekstejä julkaistaan keskiviikkoisin Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan Facebook ja Instrgram -sivuilla kuvajulkaisuina ja lauantaisin ääneen luettuna videokeloina.

Ryhmään on ennakkoilmoittautuminen. Mukaan on lämpimästi tervetullut kuka vain toiminnasta kiinnostunut aikuinen. Kirjoitustuokioon osallistumiseksi tarvitaan etäyhteysvalmius eli tietokone, tabletti tai puhelin, jolla voi kirjoittaa myös teamsin keskustelu -kenttään.  Ryhmään on mahdollista osallistua omien aikataulujen mukaan eikä se vaadi säännöllistä sitoutumista. Toiminta sopii mainiosti myös esim. vuorotyössä toimivalle.

Jos et halua osallistua ryhmämuotoiseen kirjoittamiseen, mutta haluat silti tarjota tekstejä tai kuvia hyvän mielen julkaisuja varten, lähetä tekstit ja/tai kuvat sähköpostiosoitteeseen: tuuli.kuosmanen@evl.fi. Alkuperäisessä viestissä kuvaajan tai kirjoittajan nimi tulee olla näkyvillä, mutta kuvan tai tekstin voi julkaista halutessaan myös ilman nimeä. Tällöin nimimerkkinä käytetään Hyvän mielen kirjoittajat tai Hyvän mielen kuvaajat -tekstiä.

Toiminta on syntynyt osana Hyvä teko tarttuu -hanketta vuonna 2020 ja jäänyt elämään seurakunnan vapaaehtoistyön muotona.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:
Aila p. 0440 365 780 tai aila.marjamaa@surffi.fi

Lisätietoa saat myös seurakunnan viestintäpalveluista viestintäsuunnittelija Tuuli Kuosmaselta: tuuli.kuosmanen@evl.fi

Alla kartta, luonnoslehtiö ja kynä, filmikamera ja muutama valokua.
Ihminen kirjoittamassa luonnoslehtiöön.  Osallistujan kokemus