Kumppanina varhaiskasvatuksessa ja kouluissa

Mikkelissä tehdään monenlaista yhteistyötä varhaiskasvatuksen, koulun ja seurakunnan kesken. Mikkelin alueen varhaiskasvatusyksiköissä ja kouluissa pidetään paljon erilaisia ryhmiä, kerhoja, retkipäiviä, teemapäiviä ja kirkkohetkiä.  Yhteistyö on hyvin suunniteltua ja noudattaa opetushallituksen ohjeistuksia.  Oma uskonto on yksi kasvatuksen osa-alue, joka on huomioitu suomalaisessa koulussa ja päiväkodissa. Koulu- ja varhaiskasvatusyhteisö tarjoaa positiivisen uskonnonvapauden periaatteella myös mahdollisuuksia osallistua uskonnollisiin tilaisuuksiin, kuten pääsiäis- tai joulukirkkoon tai uskonnollisiin päivänavauksiin ja tilaisuuksiin.

Lisätietoa yhteistyösopimuksista: Kasvatuksen työalajohtaja Ville Kämäräinen p. 0400 143 236 tai ville.kamarainen@evl.fi