Elämäsi diakonissa Hanna neulontatarpeiden kanssa sekä työasussaan. Kuvassa myös teksti: Hanna, elämäsi diakonissa. Jokainen tarvitsee joskus apua.

Elämäsi diakoni

Ne sanovat, ettei ole hävettävää.
Jokaisellehan näitä sattuu
     eroja uupumusta sairautta ja sitä…
niin ne sanovat ja katsovat pois
eivät soita, kutsu kylään,
sillä heidän elämänsä ei ole muuttunut
ja minun
Kokea yksi yhteyden hetki.
Että minäkin vielä olen.

Diakoniatyöntekijä on todellinen seurakuntatyön moniosaaja! Häneen voi törmätä erilaisissa yhteyksissä, ja usein juuri silloin, kun kohtaamista eniten tarvitset. Jos rahat ovat lopussa, kutsuvat soppatiistait ja puuroaamiaiset sinua yhteisen pöydän ääreen. Apua tukalaan tilanteeseen voi saada myös taloudellisen avustuksen tai ruokakassin muodossa.

Seurakunnassamme on kolmetoista ihanaa diakoniatyöntekijää sinua varten; jokaisella alueseurakunnalla omansa. Yksi on räväkkä ilopilleri, toinen lempeä kuuntelija, kolmas jämpti ja aikaansaava voimanpesä. Erilaisia persoonia yhdistää halu pysähtyä sinun ja asiasi äärelle. Se on tärkeä. Sinä olet tärkeä. Kaikki järjestyy kyllä. Henkilökohtaista keskustelua varten voit ottaa yhteyttä oman alueesi diakoniatyöntekijään ja sopia tapaamisesta joko vastaanotolla tai kotikäynnillä.

Diakoniatiimi mahdollistaa myös monen ryhmän kohtaamisia. Monipuolista toimintaa järjestetään muun muassa työttömille, ikäihmisille ja vammaisille. Auttava käsi ojennetaan myös Mikkelin ulkopuolelle, ja diakoniatiimimme onkin vuoden sisään saanut useita tunnustuksia esimerkiksi Ukrainan eteen tehdystä auttamistyöstä.

Tiesitkö, että meistä jokainen voi omalla paikallaan kuulua tähän mahtavaan auttajien tiimiin? Huomaatko, että naapurisi on allapäin? Kysy häneltä, mitä kuuluu! Tuskaileeko työtoverisi haastavaa elämäntilannettaan? Vinkkaa hänelle diakoniatyön mahdollisuuksista! Voit myös löytää sinulle sopivan vapaaehtoisuuden muodon joko olemassa olevista vaihtoehdoista tai ehdottamalla juuri sinulle sopivaa ja kiinnostuksiisi pohjaavaa tapaa auttaa. Helppo tapa tukea hädässä olevia ihmisiä on osallistua diakoniatyön järjestämiin keräyksiin, kuten Yhteisvastuukeräykseen.

Toimitaan yhdessä lähimmäisten hyväksi! Jokainen tarvitsee joskus apua.

Tutustu tarkemmin seurakuntamme diakoniatyöhön klikkaamalla tästä!

Ota yhteyttä seurakuntamme diakoneihin!

Diakonissa
Haukivuoren alueseurakunta Ristimäen alueseurakunta