Elämäsi nuorisotyönohjaaja Minna ratsastustamineissa sekä työasussaan. Kuvassa myös teksti: Minna, elämäsi nuorisotyönohjaaja. Kohdataan ja kuunnellaan lähipiirimme nuoria!

Elämäsi nuorisotyöntekijä

Semmiä vielä, et ne hymyilee
ja kysyy mitä kuuluu
ku eiks se oo joku jeesusjuttu
ettei jätetä ja kaikille tilaa riittää
     rassukoille
Mutku miäki saan olla
ihan tavallinen tylsä seiskan oppilas
siinä kaikkien keskellä
ja kiitti, ihan jees
niin se on aika siistiä
et se oikeesti on miullekin
Paikka maailmassa

”Paras ripari ikinä!” Oletko kuullut huudahduksen lapsesi, kummilapsesi tai oppilaasi suusta? Rippikoulu on edelleen tärkeä sukupolvikokemus, joka kokoaa omanlaiset, arvokkaat ja ihanan erilaiset nuoret yhteen jakamaan ajatuksia ja maailmaa. Rippikoulu vähentää tutkitusti nuorten yksinäisyyden kokemusta, ja tarjoaa monelle linkin seurakunnan jatkotoimintaan isoskoulutuksineen, leireineen ja ryhmineen.

Seurakuntamme nuorisotyönohjaajille nuorten kokemukset ovat työn kivijalka. Kaikkea tekemistä kannattelee halu kohdata jokainen omana itsenään – Jumalan tärkeänä ja rakastettuna kuvana. Nuorten vaikuttajaryhmä ideoi aktiivisesti uutta toimintaa ja uudet avaukset madaltavat kynnystä luonteviin kohtaamisiin myös muualla kuin seurakunnan tiloissa. Nuorisotyö ei toki olekaan pelkkää riparia, vaan verkkoja on vesillä niin kouluyhteistyön, erityisnuorisotyön kuin kerho- ja leiritoiminnan kautta.

Kohdataan ja kuunnellaan lähipiirimme nuoria! Vahvistetaan uskoa, että tulevaisuus voi olla heille valoisa.

Ota yhteyttä seurakuntamme nuorisotyönohjaajiin!

Nuorisotyönohjaaja, tiimivastaava
Haukivuoren alueseurakunta