Elämäsi erityisammattimies Jussi pyöräilyharrastuksensa parissa sekä poseeraamassa työasussaan. Kuvassa myös teksti: Jusssi, elämäsi erityisammattimies. Korkeatasoista työtä kulttuuri- ja ympäristöarvoja kunnioittaen.

Elämäsi hautausmaatyöntekijä

Kädet
ottavat vastaan kinaiset kasvot
tarttuvat, työntävät, taputtavat
läpi lyhyen kierroksen elämää
ja sitten
ennen viimeistä matkaa
Minun elämäni.
Sinun kätesi.

Tuoreen, vuonna 2023 teetetyn tutkimuksen mukaan hautausmaat ovat mikkeliläisille tärkeitä paikkoja. Viime vuonna yli puolet tutkimukseen vastanneista kertoi vierailleensa hautausmaalla vähintään kerran. Siellä kohdataan tunteita, muistellaan ihmisiä ja tutkaillaan omaa elämää. Hautausmaiden karu kauneus ja levollinen luonto voivat hoitaa ja lohduttaa levotonta mieltä. Myös hiljaisuudelle on aikansa ja paikkansa.

Seurakunnassamme on kahdeksan vakituista hauta- ja puistotoimen ammattilaista, jotka saavat kesäkaudella vahvistusta osaavista kausityöntekijöistä. Heidän tärkeä tehtävänsä on vainajien hautaaminen ja hautauspalveluiden tuottaminen, hauta-alueiden riittävyyden turvaaminen sekä hauta- ja puistoalueiden yleishoito. Työtä tehdään korkeatasoisesti kulttuuri- ja ympäristöarvoja kunnioittaen. Lisäksi tiimi vastaa seurakunnan kiinteistöjen ulkoalueiden yleishoidosta sekä hautainhoitorahastosta.

Tiesitkö, että hautausasioissa sinua palvelevat myös seurakuntapalveluiden asiakaspalvelijat?  Hautapaikkaan ja hautaan siunaamiseen liittyvissä asioissa voit varata palveluajan numerosta 0400 143 280 ja 0400 143 281. Samoissa numeroissa sinua ohjeistetaan myös hautaukseen liittyvissä laskutusasioissa. Hautausmaan toimisto Harjun hautausmaalla (os. Savilahdenkatu 38) on avoinna sopimuksen mukaan. Tässä yhteyshenkilöinä toimivat työnjohtajapuutarhuri Sirpa Jämsä (0400 143 310) ja hautaustoimen päällikkö Jaana Nyström (0400 143 311).

Tule levähtämään hautausmaiden rauhassa!

YouTube-video