Elämäsi suntio frisbeegolffaamassa sekä poseeraamassa työasussaan. kuvassa myös teksti: Timo, elämäsi suntio. Auttaa monin tavoin niin työkavereita kuin seurakuntalaisia!

Elämäsi suntio

Jotain minä sieltä etsin
pappia lohtua jumalaa
kukaan ei ollut kotona
     lohjennut lattialaatta ja sinä
kävelit kynttilä kädessäsi jostain
taivaasta tai takahuoneesta
Kerro minulle, aloitit,
minulla on kaikki maailman aika.

Suntio on mahtava monitoimija: hän valmistelee tiloja, opastaa ihmisiä, avaa ovia ja auttaa monin tavoin niin työkavereita kuin seurakuntalaisia. Kun tekniikan kanssa ilmenee ongelmia, apuun kutsutaan usein suntio. Toisinaan suntiot saavat toimia myös sielunhoitajina ennen kuin tie seuraavan avun antajan luo löytyy.

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnassa on seitsemän suntiota, jotka palvelevat seurakuntaa hienovaraisella pieteetillä. He eivät pidä itsestään numeroa, mutta ovat usein siellä, missä heitä tarvitaan. Ystävälliset suntiomme ovat hyvä ensilinkki seurakuntaan, mikäli et löydä perille etsimääsi tilaan tai olet epävarma siitä, kenen kanssa sinun tulisi asiaa viedä eteenpäin.

Suntioiden lisäksi seurakunnan kiinteistötoimessa työskentelee kaksi siivoojaa, kiinteistöpäällikkö ja ylivahtimestari.