Lastenkirkko

Lastenkirkko on pyhäkoulua, joka kestää noin tunnin. Lastenkirkon ohjaajan johdolla keskustellaan lapsen elämään liittyvistä kysymyksistä, luetaan raamatunkertomuksia ja hiljennytään. Lisäksi lauletaan, leikitään ja askarrellaan.

Lastenkirkkoa pidetään yleensä sunnuntaisin, mutta myös arkisin ja se on tarkoitettu 3-10 vuotta täyttäneille lapsille.

Lastenkirkon ohjaajina työskentelevät vapaaehtoiset, työhönsä koulutetut seurakuntalaiset sekä kerhonohjaajat. Jos olet kiinnostunut ohjaajana toimimisesta, ota yhteyttä!

KirjePyhis

KirjePyhis tuo lapselle (3–10 v) kerran kuukaudessa pyhäkouluhetken kotiin. Kirje noudattaa perinteisen pyhäkoulun kulkua.

KirjePyhiskirjeen tilaaminen on oiva tapa tukea lasta hengellisessä kasvussa. Kirjeen voi tilata myös kummilapsille, lastenlapsille tai muille lapsille, joille haluaa kertoa rakastavasta Jumalasta. Varmistathan vanhemmilta, että tilaaminen sopii heillekin. KirjePyhis on tarkoitettu Mikkelin tuomiokirkko seurakunnan alueen lapsille!

Kun olette ilmoittaneet halukkuutenne olla KirjePyhiskirjeen vastaanottaja, saatte postitse kirjeen kotiin noin kerran kuussa. Kirje sisältää kuukauden pyhäkouluaiheen, askarteluvinkkejä, tehtäviä yms. Kirjeessä saattaa myös olla kirjoitettuna linkki johonkin nettisivulle, josta löytyy aiheeseen sopivia lauluja tai videoita yms.

Kirjeen voi halutessaan saada paperisen, oikean kirjeen, sijaan myös sähköisenä (pdf-muotoisena) ilmoittamaanne sähköpostiin. Huom! Ilmoittakaa sähköposti vain siinä tapauksessa, että haluatte vain sähköisen kirjeen.

KirjePyhiskirjeen vastaanottaminen ei maksa mitään. Ainoastaan sen vaivan joudutte näkemään, että ilmoitatte halukkuutenne liittyä KirjePyhiskirjeen saajaksi.

Alla olevan linkin kautta pääsette ilmoittautumaan KirjePyhiskirjeen vastaanottajaksi. Ilmoittautumisen jälkeen saatte seuraavan lähetettävän kirjeen kotiinne.

Jos haluatte lopettaa KirjePyhiskirjeen tilauksen, lähettäkää asiasta viestiä joko puh. 0400 143 308 tai eila.narhi@evl.fi

Ilmoittautuminen 1.9.2023 - 30.4.2024

Pääset ilmoittautumaan klikkaamalla tästä linkistä.

Lapset ihmettelevät kastemaljaa.

Lastenkirkkon paikka

Laajalammensrk koti, Kaituentie 27

Lastenkirkko klo 12   17.3., 21.4. ja 19.5.

Kiiskimäen kerhotila, Kiiskinmäenkatu 2

Keskiviikkoisin alkaen 6.3. - 24.4. 2024 klo 17