Emmauksen tiellä

Mikkelin tuomiokirkko

Tule kulkemaan opetuslasten matkassa Emmauksentiellä yhdessä Asanten kanssa Hannu Huhtalan sävelin ja sanoin.
Luukkaan evankeliumi 24:13-35

"Herra minustakin tuntuu usein, kuin olisin Emmauksen tien kulkija. Tuntuu, kuin taivas olisi harmaa ja tie, jota kuljen niin vieras. Olen niin yksin kysymysteni kanssa. Miten ratkaisisin on-gelmani? Minulla ei ole viisautta. - - Sinä, Herra, lähestyit Emmauksen tien kulkijoita. Tulethan minunkin luokseni. Tule kysymään minultakin, miksi epäilen."

"Emmauksen tiellä" on Hannu Huhtalan säveltämä ja osin myös sanoittama musiikillinen koko-naisuus, joka perustuu Raamatun Emmauksen tie -kertomukseen. Laulujen lisäksi se sisältää pohdiskelevia tekstejä ja rukouksia. Johtotähtenä kokonaisuudessa on liittyä Emmauksen-tien kulkijoiden matkaan ja samaistua heihin.

Asante aloitti toimintansa Tuomasmessu-kuorona vuonna 1992 ja vetäjinä on toiminut useat kanttorit. Nykyisin Asante koostuu yhdeksän naisen laulavasta vapaaehtoisryhmästä, joka on laulanut viime vuosina paljon Hannu Huhtalan säveltämiä lauluja. Edellinen isompi koko-naisuus oli Syykkarin kaivolla vuonna 2019 ja 2020, jota käytiin laulamassa myös lähiseura-kunnissa. Harjoittelemme kerran viikossa Kirkonmäen seurakuntatalolla ja suurin toiveemme olisi saada soittotaitoinen säestäjä harjoituksiin.

Ristimäen alueseurakunta