Kriisi

Maailma ympärillämme on kriisissä. Koronaepidemia jyllää ja se on muuttanut arkielämäämme. Erilaisten karanteenien vuoksi moni kärsii yksinäisyydestä. Taloushuolet painavat. Tulevaisuus on epävarma.

Vaikka elämme tällä hetkellä epävarmassa maailmassa, meillä on turvanamme Jumala. Jumala, joka Jeesuksen kuoleman kautta on luvannut ihmisille pelastuksen. Jumala, joka tarjoaa meille joka hetki armonsa ja rakkautensa.

Vaikka emme fyysisesti voi tavata toisiamme tai kokoontua yhteisiin tilaisuuksiin, meillä on onneksi silti toisemme. Yhteydenpidon keinoja on monia! Soita läheisillesi, ystävillesi tai vähän vieraammillekin tuttaville ja kysy mitä heille kuuluu. Osallistu seurakunnan tilaisuuksiin netin kautta. Yhteisö ja seurakunta eivät lakkaa olemasta, vaikka emme voi fyysisesti kokoontua yhteen. Emme tiedä, kuinka kauan tämä kriisi kestää, mutta selviämme varmasti yhdessä. Selviämme toisiamme tukien ja Jumalaan luottaen.

Henriikka Ahlstedt,  vs. seurakuntapastori